Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Nová studie odhaluje: Fitness motivační obsah na TikToku deformuje vnímání těla a šíří nepravdivé informace

Nová australská studie z Flinders University odhalila vliv fitness obsahu na TikToku na vnímání těla jeho uživatelů. Výzkumníci analyzovali 200 videí s populárními fitness hashtagy. „Fitspirační“ obsah je definován jako videa a obrázky motivující ke zdravému životnímu stylu prostřednictvím diety a cvičení.

Nová studie odhaluje: Fitness motivační obsah na TikToku deformuje vnímání těla a šíří nepravdivé informace
Nová studie odhaluje: Fitness motivační obsah na TikToku deformuje vnímání těla a šíří nepravdivé informace | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

Studie přinesla znepokojující výsledky. Až 60 % analyzovaného obsahu obsahovalo nepřesné či škodlivé informace o zdraví a fitness. Alarmující je, že většina influencerů, kteří tento obsah vytvářejí, nemá žádnou relevantní kvalifikaci v oblasti zdraví a fitness.

Výzkum rovněž upozornil na problematické způsoby prezentace těla. Více než polovina zkoumaného obsahu (55,7 %) sexualizovala nebo objektivizovala ženy. Ve 20 % videí se vyskytoval body shaming a 8,6 % dokonce propagovalo poruchy příjmu potravy.

Studie také odhalila genderové rozdíly v obsahu. Ženy byly v těchto videích zobrazovány výrazně častěji než muži (78 % vs. 10 %). U ženských influencerek byl navíc kladen větší důraz na vzhledové důvody ke cvičení. I když v menší míře, výzkumníci zaznamenali také rostoucí trend objektivizace mužských těl.

Závěry studie zdůrazňují nutnost přísnější regulace influencerů na sociálních sítích. Vědci apelují na pečlivější sledování vlivu „fitspiračního“ obsahu s cílem podpořit zdravější vnímání těla a pozitivnější fitness kulturu mezi uživateli TikToku.

Profesorka Eva Kemps, spoluautorka studie, zdůraznila, že popularita influencerů často převažuje nad přesností poskytovaných informací. Docentka Ivanka Prichard pak volá po přísnější regulaci reklam influencerů na sociálních sítích.