Komentář: Banky v Česku dobře vydělávají. Máme je víc zdanit?

Při pohledu na ziskovost českých bank se vždy vyrojí nápady na jejich vyšší zdanění. Například maďarské banky vydělávají ještě víc než české, a to je Orbán daní jak o život. Je to ale něco za něco.

Při pohledu na ziskovost českých bank se vždy vyrojí nápady na jejich vyšší zdanění. Například maďarské banky vydělávají ještě víc než české, a to je Orbán daní jak o život. Je to ale něco za něco.

Celý článek
0

„Tohle nedávám.“ Polovina mladých z generace Z uvažuje kvůli psychickému tlaku o konci v práci

Podle nového průzkumu téměř polovina lidí z generace Z zvažuje změnu práce. Hlavním důvodem je psychická zátěž. Šanci na dlouhodobý úvazek má u nich zaměstnavatel, který bude rozvíjet jejich kreativitu bez přehnaných požadavků a konfliktů na pracovišti.

Podle nového průzkumu téměř polovina lidí z generace Z zvažuje změnu práce. Hlavním důvodem je psychická zátěž. Šanci na dlouhodobý úvazek má u nich zaměstnavatel, který bude rozvíjet jejich kreativitu bez přehnaných požadavků a konfliktů na pracovišti.

Celý článek
0

Alza spouští vlastní lékárnu. Online seženete kontaktní čočky i výbavu pro miminka

Známý obchod s elektronikou a dalším zbožím vnímá téma zdraví dlouhodobě jako zajímavou obchodní příležitost.

Známý obchod s elektronikou a dalším zbožím vnímá téma zdraví dlouhodobě jako zajímavou obchodní příležitost.

Celý článek
0

Nová studie odhaluje: Fitness motivační obsah na TikToku deformuje vnímání těla a šíří nepravdivé informace

Nová australská studie z Flinders University odhalila vliv fitness obsahu na TikToku na vnímání těla jeho uživatelů. Výzkumníci analyzovali 200 videí s populárními fitness hashtagy. „Fitspirační“ obsah je definován jako videa a obrázky motivující ke zdravému životnímu stylu prostřednictvím diety a cvičení.

Nová studie odhaluje: Fitness motivační obsah na TikToku deformuje vnímání těla a šíří nepravdivé informace
Nová studie odhaluje: Fitness motivační obsah na TikToku deformuje vnímání těla a šíří nepravdivé informace | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

Studie přinesla znepokojující výsledky. Až 60 % analyzovaného obsahu obsahovalo nepřesné či škodlivé informace o zdraví a fitness. Alarmující je, že většina influencerů, kteří tento obsah vytvářejí, nemá žádnou relevantní kvalifikaci v oblasti zdraví a fitness.

Výzkum rovněž upozornil na problematické způsoby prezentace těla. Více než polovina zkoumaného obsahu (55,7 %) sexualizovala nebo objektivizovala ženy. Ve 20 % videí se vyskytoval body shaming a 8,6 % dokonce propagovalo poruchy příjmu potravy.

Studie také odhalila genderové rozdíly v obsahu. Ženy byly v těchto videích zobrazovány výrazně častěji než muži (78 % vs. 10 %). U ženských influencerek byl navíc kladen větší důraz na vzhledové důvody ke cvičení. I když v menší míře, výzkumníci zaznamenali také rostoucí trend objektivizace mužských těl.

Závěry studie zdůrazňují nutnost přísnější regulace influencerů na sociálních sítích. Vědci apelují na pečlivější sledování vlivu „fitspiračního“ obsahu s cílem podpořit zdravější vnímání těla a pozitivnější fitness kulturu mezi uživateli TikToku.

Profesorka Eva Kemps, spoluautorka studie, zdůraznila, že popularita influencerů často převažuje nad přesností poskytovaných informací. Docentka Ivanka Prichard pak volá po přísnější regulaci reklam influencerů na sociálních sítích.