Nissan Qashqai e-Power: elektropokrok v mezích benzinového rozumu
Nissan Qashqai e-Power se sériovým hybridním motorem jezdí na benzin, ale chová se jako elektroauto
Znáte Nissan Dualis? Asi ne. A co Nissan Rogue Sport? Nejspíš taky ne. Ale o Nissanu Qashqai jste určitě slyšeli a velmi pravděpodobně jste jich už pěkných pár viděli. Jen v Evropě se jich totiž prodaly víc než tři miliony a „kaškai“ se stal vůbec nejúspěšnějším modelem automobilky na kontinentě. Vzhledem k tomu, že měl na přelomu tisíciletí nahradit nepříliš úspěšnou almeru, to není vůbec špatný výsledek.
Vývojáři Nissanu měli tenkrát, snad i trochu z nouze, šťastnou ruku, když vytvořili křížence mezi rodinným kombíkem a SUV. Výsledkem byla zbrusu nová kategorie kompaktního crossoveru, který trefil to, po čem evropský zákazník toužil. Před dvěma lety představil Nissan už třetí generaci qashqaie. A letos přišel s hybridní novinkou, kterou měl dost možná začít. Protože podobně jako první qashqai přináší něco úplně jiného, než co dělá konkurence – sériový hybridní pohon e-Power.
Abychom byli úplně přesní, sériový hybrid není zas až taková novinka. Podobně jako elektrická auta předběhla ta benzinová, aby byla vytlačena do bezvýznamnosti, a teď se zase vracejí, vznikl první sériový hybrid už na začátku století. Dvacátého století. Jmenoval se Owen Magnetic Tourer a byl to skutečně luxusní vůz. Jenomže jich vzniklo jen 250. A od té doby auta se sériovým hybridním pohonem nikdo ve velkém nevyráběl. Až teď Nissan. A přes počáteční skepsi (k čemu to je?) musíme po týdenním testu říct, že ten (staro)nový koncept skutečně do dnešní doby dává smysl.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot