Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Netflix vládne. Zdaleka nejoblíbenější streamovací službou v Česku je Netflix

Nějakou streamovací službu využívá v Česku 2,8 milionu zákazníků. Dvě třetiny z nich si předplácí Netflix. S odstupem následují Voyo, HBO Max, Disney+ a Prima+.

Netflix vládne. Zdaleka nejoblíbenější streamovací službou v Česku je Netflix
ilustrační foto | Shutterstock.com

Nejvíce využívanou placenou streamovací službou v Česku byl loni Netflix, který si předplácely zhruba dvě třetiny z 2,8 milionu všech uživatelů. Následovalo Voyo, které nedávno ohlásilo 650 tisíc uživatelů v Česku a na Slovensku. Na dalších místech skončily HBO Max, Disney+ a Prima+. Uvedla to společnost Atmedia, která na českém trhu zastupuje zhruba 30 tematických TV kanálů.

Za hlavními hráči podle ředitele marketingu Atmedia Pavla Müllera následují služby jako SkyShowtime, Amazon Prime Video, FilmBox+ nebo CANAL+, u kterých podíl diváků nepřekračuje jednu desetinu všech uživatelů placených video služeb.

lacené služby typu Netflix, HBO Max nebo Disney+ jsou nejoblíbenější mezi zástupci generací Z a Y, tedy lidmi ve věku 15 až 24 let a 25 až 34 let, kde mají podíl okolo 61 procent. "Podle aktuálních výsledků našeho výzkumu Atmedia index využívá aktivně placené služby video on demand 63 procent lidí ve věku 15 až 24 let a 60 procent lidí ve věku 25 až 34 let, což jsou v porovnání s jakoukoliv jinou věkovou skupinou nejvyšší procenta," doplnil Müller.

S přibývajícím věkem podle něj sledování placených VoD služeb klesá. V druhé polovině roku 2023 je využívalo 39 procent lidí ve věku 35 až 54 let a 19 procent ve skupině 55 až 69 let.

Celkový počet předplatitelů v druhém pololetí minulého roku proti jeho začátku klesl zhruba o 150.000 na 2,8 milionu, tedy na asi 42 procent populace starší 15 let. Přesto byl meziročně o dva procentní body vyšší.