Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Něco tady bublá. Trh práce čekají pohyby příští rok

Trh práce v souvislosti s koronakrizí zdaleka nezamrzl. Viditelných pohybů se ale dočkáme až příští rok.

Něco tady bublá. Trh práce čekají pohyby příští rok
ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Pilot Ondřej létá pro ČSA už více než dvě desítky let. Od léta si připadá, jako by už byl jednou nohou v důchodu. Přitom má štěstí – je jedním z té poloviny pilotů bývalé národní ikony, která nemusela letiště opustit. V zájmu zachování pracovních míst ale přistoupil stejně jako řada jeho kolegů na snížení pracovního úvazku. On na polovinu, někteří dokonce jen na 30 procent. Pořád je to prý ale lepší než skončit úplně. Vlastně neví, kam by šel.

Zaměstnavatelé se o piloty pro jejich úzkou specializaci, a navíc s výhledem, že jakmile by ucítili šanci se ke křídlům vrátit, bez váhání tak učiní, zrovna neperou. I to je asi důvod, proč si další piloti místo výpovědi vzali raději rok neplacené volno. Ti, kteří si to kvůli finanční situaci nemohli dovolit, šli řídit lokomotivu, metro nebo tramvaj, dva ale skončili ve skladu, kde svou profesi tají.

 

Ondřej ani jeho kolegové nejsou samozřejmě typické příklady těch, kteří se neobjevili v evidenci úřadu práce. Patří ale mezi ty stovky tisíc lidí, v jejichž pracovním životě se v posledních měsících něco zásadního událo. Přestože čísla jsou nadmíru výtečná – říjnová nezaměstnanost vykazovala 3,7 procenta –, trh práce rozhodně nezamrzl. Naopak. Je v pohybu, který se ovšem v oficiálních statistikách zatím nezobrazuje. Ale bude. Pokles ekonomiky bez odpovídajícího nárůstu nezaměstnanosti totiž celkem logicky znamená, že tu něco hnisá a dřív nebo později to musí ven.   

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit