Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Místo Gucciho jen obyčejné tričko? Bohatí Číňané se stydí za své bohatství

V Číně se objevil nový trend označovaný jako „stud za luxus“. Bohatí Číňané se stále více zdráhají okázale předvádět své bohatství. Tento jev má významný dopad na tamní trh s luxusním zbožím.

Místo Gucciho jen obyčejné tričko? Bohatí Číňané se stydí za své bohatství
Místo Gucciho jen obyčejné tričko? Bohatí Číňané se stydí za své bohatství | vytvořeno pomocí Dalle

Podle červnové zprávy poradenské společnosti Bain and Company se čínští spotřebitelé potýkají s obtížným makroekonomickým prostředím, pomalým růstem HDP a nízkou spotřebitelskou důvěrou. To vede k opatrnosti při nákupu luxusního zboží, zejména u střední třídy.

„Bohatí zákazníci se obávají, že budou vypadat příliš okázale nebo výstředně,“ uvedla pro CNBC Claudia D'Arpizio, partnerka společnosti Bain & Company. Místo toho se čínští spotřebitelé přiklánějí k „tichému luxusu“ – méně nápadným, ale kvalitním produktům.

Tento trend není v globálním měřítku nový. D'Arpizio připomněla podobnou situaci v USA v letech 2008 až 2009 během finanční krize. I lidé, kteří si mohli dovolit drahé produkty, se zdráhali je nosit na veřejnosti.

Ekonomické faktory však nejsou jediným důvodem, proč lidé v Číně nedávají svoje bohatství na obdiv. Čínská vláda totiž prosazuje politiku „společné prosperity“ a odrazuje od okázalého předvádění bohatství. V květnu dokonce zakázala několik online influencerů známých svým luxusním životním stylem.

Přestože Čína je domovem více než 98 tisíc ultra bohatých jednotlivců, ekonomika země se potýká s problémy, a to včetně vysoké nezaměstnanosti mladých či krize na realitním trhu. To vede k celkovému zmenšování čínského luxusního trhu, zatímco globální sektor osobního luxusního zboží mírně roste.

Experti pozorují, že čínští spotřebitelé se stávají racionálnějšími ve svých nákupních rozhodnutích. „Chtějí vidět korelaci mezi cenou a hodnotou,“ uvedla Imke Wouters z poradenské firmy Oliver Wyman. „Dvakrát si rozmyslí, než koupí tu nejdražší věc.“