Lihovarník Žufánek: Syn je prvotřídní dacan, ale firmu po mně převezme, i kdyby nechtěl
Známá česká likérka Žufánek nedávno provedla odvážný krok a rozhodla se zrušit některé produkty včetně populární ořechovky. V byznysovém podcastu Hrot! Pavla Štrunce majitel Martin Žufánek vysvětluje, co ho k tomu vedlo, nebo proč mu nevadí, že firma v posledních letech neroste.
Autor podcastů
Žufánek v rozhovoru popisuje, že samotná likérka pro něj má větší význam než podnikání obecně, a proto svou firmu buduje jako tradiční rodinnou záležitost. Zároveň uvedl, že likérka je nyní již na maximu své výrobní kapacity a už sedm let neroste. To ale Žufánek nepovažuje za problém. „Pro rodinnou firmu je důležité udržet si autentičnost a ruční výrobu, což je naprosto naprosto klíčové,“ říká.
Otec a bratr Martina Žufánka zažili v minulosti extrémní pracovní tempo, což ovlivnilo jejich zdraví. Martin nyní přemýšlí o nových výzvách, dostal například nabídku stát se autorem parfému.
V rozhovoru také padla otázka ohledně nedávné premiéry ginu s názvem Klitorie, který měl design lahve navržený umělcem Davidem Černým. V rozhovoru se dozvíte, jak tento nápad vzniknul.