Kutná Hora, Trosky, Český ráj a píšťaly. Jindřich ze Skalice se vrací v novém Kingdom Come
Čekání je u konce. Vývojáři z Warhorse Studios ukázali, na čem pracovali posledních šest let. A nejde o nic jiného, než o pokračování příběhu Jindřicha ze Skalice, který chce pomstít smrt svých rodičů.
Fanoušci na to čekali přes šest let. Příběh Jindřicha ze Skalice, mladého vesničana, který přišel o rodiče během útoku vojsk Zikmunda Lucemburského na jeho rodnou vesnici, totiž prvním dílem rozhodně neskončil. Tvůrci hry Kingdom Come: Deliverance (KCD) o pokračování mlžili do poslední chvíle – a nechtěli ani prozradit, na čem momentálně pracují. Teď ale prolomili mlčení.
„Už je to nějaká doba,“ pronese Tom McKay a sesedne z koně. Britský herec, který namluvil postavu Jindřicha ze Skalice, má na sobě novodobé rukavice a kabát. Tím Warhorse Studios, tedy vývojáři KCD, dost zmátli fanoušky během pozvánky na představení nové hry. Na pozadí bylo totiž vidět jen McKayovo oblečení, což vyvolalo otázky, zda studio nakonec neukáže hru, která ze středověku nebude.
Nakonec si ale fanoušci KCD mohou oddechnout. McKay se na koni prohání Kutnou Horou, tedy městem, které bylo ve středověku proslulé svými stříbrnými doly. Ostatně o Kutné Hoře (ve hře německy Kuttenberg) se první díl zmínil několikrát jako o sídlu, které se svým bohatstvím rovná Starému Městu pražskému. Král Zikmund jej ale obsadil ještě před vypálením Skalice.
Už jen tento prostý fakt naznačuje, že KCD2 bude významně rozsáhlejší než jeho předchůdce. „Náš tým se zvětšil z původních 11 na nynějších 250 lidí. Kutná Hora měla být už od začátku, ale tehdy jsme na ni neměli prostředky,“ vysvětluje šéf Warhorse Daniel Vávra.
Studio totiž svou první hru částečně financovalo z kampaně na Kickstarteru, další stovky milionů mu na vývoj přitekly od podnikatele Zdeňka Bakaly. Dnes je ale Warhorse součástí společnosti Plaion, která zase patří švédskému konglomerátu Embracer Group. Ten má například práva na některé hry ze série Pán Prstenů, Star Wars, Tomb Raider nebo Borderlands.
„Kutná Hora je velké město. Možná až příliš velké. Naše nová hra ale bude mít delší příběh než první díl. A mapa bude dvakrát větší,“ doplňuje Vávra. Podle něj se navíc zvýší počet cut-scén ze tří hodin na pět.
Jindřich ze Skalice se teď kromě Kutné Hory podívá i na hrad Trosky. Tyto dvě lokace jsou ale od sebe vzdálené asi 80 kilometrů, hra tak bude rozdělena do dvou částí, potvrdil Hrotu mluvčí Warhorse Tobias Stolz-Zwilling, který ve hře daboval jednu z vedlejších postav. Další místa Warhorse během prezentace pro novináře neukázal, lze však očekávat, že hráči budou moci prozkoumat i některé okolní vesnice – nejspíše Sedlec a Malešov, možná Církvici nebo Malín, které jsou známé svými středověkými kostely – a samozřejmě krásy Českého ráje.
Největší část hry se ovšem bude odehrávat v Kutné Hoře roku 1403. Podle tvůrců ale mají lidé zapomenout na představy o středověkých městech plných špíny, bahna a nemocí. Kuttenberg bude v KCD2 zářit bohatstvím a barvami. Ústředním bodem města je gotický chrám sv. Barbory, ve kterém autoři hru představili. Není ovšem jasné, jak se do druhého dílu promítne rodící se husitské hnutí, ani to, jak moc se bude pracovat s češtinou. Trailer je v angličtině a Stolz-Zwilling být konkrétnější nemohl. Podle některých zdrojů by ale mohl být rovnou v oficiální hře i český dabing.
Ve hře zůstaly prvky známé už z prvního dílu. Hráči si tak budou moci zahrát kostky, brousit svůj meč či se zlepšovat v bylinkářství a míchání lektvarů – a stále je bude doprovázet věrný psí společník. Nově si možná budou moci ukovat svou vlastní zbraň. Kromě mečů, seker a palcátů přibyla i kuše a hlavně píšťala, kterou jde nepřítele zastřelit jednou dobře mířenou ranou. Rovněž KCD2 bude hra z pohledu hlavního hrdiny.
Druhé Kingdom Come se rovněž neoprostilo od principu, že každý čin má svůj důsledek. Pokud se bude hráč procházet vesnicí opilý a nahý, musí počítat s tím, že s ním nebudou chtít lidé mluvit – a jestliže něco ukradne, trest jej nemine. Nově se ale mohou hráči za své činy kát, případně posílat středověké vesničany tam, kam slunce nesvítí.
Co se týče postav, děj se točí – jak už bylo zmíněno – hlavně kolem ústředního hrdiny a kovářského synka Jindřicha ze Skalice, z nějž se už stal poměrně obratný bojovník. Na cestách ho doprovází mladý šlechtic Jan Ptáček z Pirkštejna. Nepřátelé zůstávají také stejní: německý aristokrat Markvart z Úlic a maďarský šlechtic Ištván Tóth. V ukázkách hry jsou vidět erby Prahy a pánů z Lipé, další podrobnosti ale ještě odhaleny nebyly.
První díl Kingdom Come končí tak, že Jindřich ze Skalice a Jan Ptáček odjíždějí na Trosky, aby předali dopis vysoce postavenému šlechtici Otovi III. z Bergova nejspíše o tom, že je potřeba vrátit krále Václava IV. na český trůn. Ve skutečnosti byl Ota přívržencem Zikmunda Lucemburského, je tak otázkou, jak bude příběh pokračovat a zda Jindřich a Jan neskončí hned na začátku hry v řetězech.
Vávra na konci teaseru přislíbil, že druhý díl Kingdom Come vyjde ke konci roku. Zaručuje velkou show, nádherné prostředí a krásnou hudbu od skladatele Jana Valty. Však už první díl byl úspěšný – prodalo se šest milionů kopií a hra získala ocenění Česká hra roku 2020 za herní design a technologické řešení. Na německém Gamescomu 2017 pak byla oceněna jako nejlepší PC hra veletrhu.
O tom, kde – a jestli vůbec – se bude Kingdom Come: Deliverance 2 odehrávat, mlčel Warhorse celých šest let. Na světlo světa občas pouze probublávaly náznaky toho, na čem studio pracuje. V roce 2018 dal Vávra na sociální síť Twitter 3D vizualizaci hradu Trosky. Před dvěma lety se pak jedna talentová agentura pochlubila na Instagramu, že její klient získal roli Jana I. z Lichtenštejna. Příspěvek ale vzápětí smazala.