Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Kupé smrti

Na železnici se roky nic neděje a situace dospěla až k úmrtím cestujících. Je to politickou odpovědností hnutí ANO.

Vlak RegioJetu dělilo od srážky s drezínou 37 metrů, dva vlaky se srazily v Brně na hlavním nádraží a zranilo se 22 lidí, u Ronova nad Doubravou se po srážce zranilo šest cestujících, na Vysočině ujel vlak šest kilometrů bez strojvedoucího. Nejde o zprávy z letošních tragických událostí na železnici. Je to zlomek ze série z jara loňského roku. A jak vidno, od té doby se i přes sliby nestalo nic.

Úplně stejné věci, které se probírají nyní, znějí jako refrén znovu po roce. Strojvedoucí jsou přetížení a unavení, je jich málo, střídají směny u několika dopravců, zabezpečení na železnici také není dokonalé, kulhá výuka mašinfírů v přípravě.

Už vloni se měl zavést bodový systém strojvedoucích, který by hříšníky posadil mimo kabinu, zohledňovat se mělo i dodržování odpočinku, čili by se eliminovalo přebíhání od jednoho dopravce k druhému. Nestalo se ale nic. Sahat strojvedoucímu na licenci je téměř nemožné.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit