Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Křetínský dopravcem? Jeho německé doly získaly železniční licenci

Český miliardář se už připravuje na éru po uzavření uhelných dolů a elektráren.

Křetínský dopravcem? Jeho německé doly získaly železniční licenci
ilustrační foto | archiv týdeníku Hrot

Uhelný průmysl skončí v Německu nejpozději v roce 2038. První, nejšpinavější elektrárny by se ovšem měly začít odpojovat od sítě už za dva roky, v lužickém revíru na východě země to bude v roce 2025. Na harmonogramu se už před rokem usnesla takzvaná uhelná komise. 

Na novou éru se proto připravuje i společnost LEAG českého miliardáře Daniela Křetínského, která v německé Lužici vlastní čtyři hnědouhelné doly a čtyři elektrárny. Jak informoval německý deník Die Welt, společnost požádala a následně i získala povolení pro provozování železniční přepravy. Firma vlastní na devadesát lokomotiv a zaměstnává tři stovky strojvedoucích, které v současnosti využívá výhradně na přepravu vlastního uhlí. V budoucnu by je však mohla nabídnout pro nákladní přepravu i třetím stranám. 

„Bereme transformaci do vlastních rukou. Vyvíjíme celou řadu nových obchodních příležitostí mimo těžbu a výrobu elektřiny z hnědého uhlí,“ prohlásil šéf LEAG Helmar Rendez. Vládní plány na pomoc hnědouhelným regionům, na které konec těžby a spalování citelně dopadne, nabírají totiž podle něj zpoždění. Příčinou je i aktuální pandemie koronoviru, která téma odsunula stranou.

 

Vedle železniční dopravy buduje LEAG také například v areálu elektrárny Schwarze Pumpe obří megabaterii o úložné kapacitě 53 megawatthodin. Projekt s názvem BigBattery Lausitz se skládá z 13 kontejnerů a přijde na 25 milionů euro. Po dokončení plánovaném na letošní léto bude sloužit ke stabilizaci přenosové sítě. 

O společnost LEAG se napůl dělí Křetínského Energetický a průmyslový holding (EPH) a PPF Investments, za kterou stojí dlouholetý spolupracovník Petra Kellnera Tomáš Brzobohatý, s nejbohatším Čechem však společnost úzce spolupracuje. EPH předloni vyčíslil ztrátu LEAG na 26 milionů eur, s padesátiprocentním podílem PPF Investments jde tedy o minus 52 milionů eur.