Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Konec „hodných“ lidí na telefonu. Zákon má omezit telemarketing

Firmy z oboru se obracejí na Senát. Nelíbí se jim, že poslanci komplikují jejich byznys.

Konec „hodných“ lidí na telefonu. Zákon má omezit telemarketing
ilustrační foto | Shutterstock.com

Telemarketingová lobby začala torpédovat zákon, který jí komplikuje život. Poslanci totiž v novele zákona o elektronických komunikacích obrátili gard, ve kterém stojí běžní lidé. Dosud se předpokládalo, že když nedali sami aktivně stopku obchodním nabídkám po telefonu, chtějí je přijímat. Nyní by od ledna příštího roku platil opak. Kdo nedal dopředu souhlas, ten nechce přijímat hovor s nabídkami.

Pokud budou lidé o nabídky stát, musí se aktivně přihlásit svému mobilnímu operátorovi, který číslo přidá do speciálního seznamu. Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) se teď obrací na Senát, aby zákon změkčil. Podle její verze je totiž definice tak široká, že zabraňuje i tomu, aby lidem v určitých specifických případech zavolal lékař nebo autoservis. 

Asociace pálí právě na definici toho, co je a co už není marketingový hovor. Definice neobsahuje žádné výjimky. Zahrnuje tedy jak prodej služeb či zboží, tak nabídku zaměstnání, péči o zákazníka včetně řešení reklamací, získávání prostředků pomocí fundraisingu, marketingový průzkum a výzkum nebo takzvaný retenční hovor za účelem zabránění odchodu zákazníka ke konkurenci.

„Tento zákon by měl chránit spotřebitele, ale je tomu přesně naopak. Pokud občan neuvede svůj kontakt do speciálního seznamu a nedá k němu ještě souhlas, nebude jej smět telefonicky kontaktovat žádný subjekt, který by mohl mít z tohoto telefonátu prospěch nebo zisk. Souhlas může dát ale i konkrétní firmě, čímž budou paralelně vznikat další a další seznamy. Dalším nedostatkem je sama definice, která je tak široká, že omezí úplně vše. Negativní dopady bude mít například i na fundraising neziskových organizací,“ vyjmenovává své výtky Tomáš Hájek, výkonný ředitel ADMEZ.

Zákon předložilo do sněmovny ministerstvo průmyslu a obchodu. Podobný systém automatického nesouhlasu má v Evropě například Německo.

Stejný princip jako pro telemarketing bude podle zákona platit i pro sběr osobních dat při prohlížení webových stránek. 

Některé změny v zákoně už poslanci udělali. Zákon, který má urychlit i výstavbu vysokorychlostního internetu, také například zaváděl ustanovení, jež mělo dát Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže právo získávat provozní a lokalizační údaje z telefonů podnikatelů, které prošetřuje. Podle poslanců by tato pravomoc ale měla zůstat jen orgánům činným v trestním řízení.