Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Vymůžeme, nedáme. Znovu se válčí o životní pojistky

Začala další válka o životní pojistky, akce Bankovní poplatky je zpět

Vymůžeme, nedáme. Znovu se válčí o životní pojistky
Nový atak odstartoval místopředseda Senátu Jiří Oberfalzer. | Profimedia.cz

Jsme specialistou na řešení sporů v oblasti prodeje finančních produktů. Klíčovými pojmy jsou odborná péče a hájení klientů. To tvrdí na svých webových stránkách společnost SOSConsulting. Jednou ze specialit firmy je zastupování klientů ve sporu s pojišťovnami. Ve zkratce pomoc vypadá následovně: Firma zpracuje audit pojistné smlouvy. Když ji vyhodnotí jako nevýhodnou, klient ji na základě doporučení vypoví. Kvůli tomu, že nedodrží časový rámec smlouvy, však získá zpět o pár desítek tisíc korun méně, než ústavu poslal. V ten okamžik nastupuje SOSConsulting, „ztracené“ peníze vymáhá zpět, někdy prostřednictvím finančního arbitra, jindy u soudu. V několika případech již uspěl. Za svoji výpomoc si účtuje 30 procent z vymožené částky.

Až sem je vše jasné. Jenže je tu jeden malý problém. Dle zjištění týdeníku Hrot tyto finance v některých případech jaksi zapomíná po odečtení sjednané provize svým klientům zaslat na účet. Finance si ponechá a klientům nezbývá nic jiného než je vymáhat u soudu. Týdeník Hrot má k dispozici několik rozsudků, které to potvrzují.

I s příslušenstvím

Tak třeba rozsudek z konce loňského února, kdy soud rozhodl o tom, že SOSConsulting má klientovi zaplatit 30 576 korun plus smluvní úrok 0,05 procenta za každý den prodlení. Úroky nabíhají od 2. ledna roku 2017. Firma vymohla od České pojišťovny částku 48 tisíc korun. „Konkrétně si měl žalovaný započítat odměnu ve výši 30 procent z vymožené částky a daň z přidané hodnoty v celkové souhrnné výši 17 424 korun a zbývající částku ve výši 30 576 poukázat na bankovní účet žalobce,“ uvádí se v rozsudku. Jenže nic takového se nestalo. „Žalovaný si však veškeré plnění získané od společnosti Česká pojišťovna ponechal a žalobce o tom neinformoval ani nevystavil fakturu na svoji odměnu,“ uvádí se dále v rozsudku. Ten také popisuje, jak se poškozený klient marně snažil vysouzené peníze dostat z SOSConsultingu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit