Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Konec benzinu. Rafinerie přejdou na plasty, část benzinek skončí

Osud aut se spalovacími motory se zdá být zpečetěn. Výrobci pohonných hmot vidí budoucnost v plastech či vodíku, benzinky novou roli teprve hledají.

Konec benzinu. Rafinerie přejdou na plasty, část benzinek skončí
ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Spalovací motory patří mezi nejviditelnější oběti evropského boje proti změnám klimatu. Ačkoli se na celkových emisích oxidu uhličitého automobilová doprava podílí jen asi jednou desetinou, od roku 2030 by podle představ Evropské komise měli výrobci přestat prodávat nové vozy na benzin či naftu. Nahradit je mají alternativní, ekologické pohony.

O bezprostředních dopadech přechodu k elektromobilitě na automobilový průmysl bylo napsáno mnoho a můžeme je sledovat takříkajíc v přímém přenosu. Kromě nich ale postupné vymizení aut s kouřícími výfuky ovlivní také další sektory - především výrobu a distribuci pohonných hmot.

Na rozdíl od výrobců vozidel, kteří mají na adaptaci a kompletní změnu výroby doslova jen několik let, „petrolejáři“ tolik spěchat nemusejí. I po roce 2030 budou v Česku i celé Evropě dál jezdit miliony starších vozů na benzin a naftu. Právě rok 2030 ale bude zároveň zlomem - od tohoto data je potřeba počítat s postupně klesajícími prodeji pohonných hmot.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit