Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Když ochrana, tak kvalitní

Arca, Blažek, Smartwings a další. Do mimořádné ochrany před věřiteli zamířilo přes šedesát firem. Co jim přinese?  

Když ochrana, tak kvalitní
Oděvní značce Blažek se kvůli covidu propadly tržby o 100 milionů korun. Kvůli tomu majitel Ladislav Blažek požádal soud o ochranu před věřiteli. | Profimedia.cz

Přes 28 let buduje oděvní značku založenou na originálním českém designu, řemeslném krejčovství a italských látkách. V obtížné zahraniční konkurenci se mu dařilo vybírat zatáčky, které mnohé české textilky už dávno pohřbily. Teď Ladislava Blažka, šéfa stejnojmenné oděvní firmy s vlastní sítí obchodů, čekají dosud nejnáročnější tři měsíce v historii společnosti. 

„Krizí jsem už zažil mnoho a nikdy bych se na ně nevymlouval, ale výpadek tržeb způsobený Covid situaci je obrovský. S tímhle se vyrovnat prostě nedá,“ říká trochu zadumaně dvaapadesátiletý byznysmen uprostřed své vlajkové prodejny v Nekázance v centru Prahy. Blažek před několika týdny požádal jako mnoho dalších podnikatelů o mimořádnou soudní ochranu před věřiteli kvůli dopadům koronaviru na svůj byznys. Blažek přišel podle svých slov kvůli jarní virové panice, následné karanténě a zavřeným obchodům v období od února do června o 100 milionů korun na tržbách. Vniveč vyšly milionové investice do masivní reklamní kampaně na letní kolekci s hercem Romanem Vojtkem, stejně jako samotný sortiment letního zboží, který byl nucen rozprodávat rovnou v likvidačních slevách.   

Celkový dopad na letošní výsledky firmy zatím nechce předvídat. Za normálních okolností Blažek utrží kolem půl miliardy korun. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit