Kdo ponese zodpovědnost za 500milionovou ztrátu Delty? Delta žaluje CrowdStrike
Letecká společnost Delta Air Lines čelí finančním ztrátám ve výši 500 milionů dolarů v důsledku rozsáhlého výpadku IT systémů způsobeného chybnou aktualizací od společnosti CrowdStrike. Generální ředitel Delty Ed Bastian oznámil, že společnost bude požadovat náhradu škody za vzniklé problémy.
Incident, který se odehrál začátkem července, měl dalekosáhlé důsledky. Ovlivnil přibližně 8,5 milionu zařízení s Windows po celém světě, což vedlo k uvíznutí cestujících, narušení nemocničních provozů a přerušení některých vysílání.
Delta byla výpadkem zasažena obzvlášť tvrdě. Zatímco konkurenční letecké společnosti obnovily provoz během víkendu, problémy Delty přetrvávaly i v následujícím týdnu. Celkem bylo zrušeno více než 6 000 letů, což vedlo k zahájení vyšetřování americkým ministerstvem dopravy.
Bastian kritizoval reakci CrowdStrike na situaci, když uvedl, že společnost "neposkytla nic" kromě bezplatných konzultací. Společnost CrowdStrike zatím odmítla komentovat možnost žaloby.
Incident vyvolal diskusi o odpovědnosti za takové výpadky. Zatímco některé evropské letecké společnosti zvažují požadování náhrady škody, analytici Deutsche Bank se domnívají, že odpovědnost CrowdStrike by mohla být omezena na cenu, kterou zákazníci zaplatili za jejich software.