Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Kde natankovat vodík? Orlen Benzina otevřela na pražském Barrandově svou první veřejnou stanici

O vodíku se mluví jako o palivu budoucnosti. Sází na něj rovněž skupina Orlen Unipetrol

Kde natankovat vodík? Orlen Benzina otevřela na pražském Barrandově svou první veřejnou stanici
V Česku zatím fungují čtyři vodíkové plnicí stanice. Dosud poslední byla slavnostně otevřena na pražském Barrandově. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Pravděpodobnost, že řidič potká při jízdě po českých silnicích auto na vodíkový pohon, je téměř nulová. Takových vozidel je zatím zaregistrovaných jen několik. Za pár let by se to ale mohlo změnit. A vodík by mohl pohánět nejen osobní auta, ale také autobusy, náklaďáky nebo lokomotivy.

Jednou z největších překážek se zdá být v tuto chvíli cena, například vodíkový autobus vyjde zhruba na dvojnásobek tradiční verze s dieselem. Experti ale věří, že se za relativně krátkou dobu využití vodíku v dopravě poměrně rozšíří. Ostatně například skupina Orlen Unipetrol, která v Česku provozuje největší síť čerpacích stanic Orlen Benzina, počítá s tím, že do roku 2030 bude vyrábět 4,5 tisíce tun vodíku, což představuje pohon zhruba pro třicet tisíc automobilů.

Čtvrtá česká stanice

Právě Orlen Benzina po několika odkladech otevřela v polovině března na pražském Barrandově svou první veřejnou vodíkovou stanici, kde mohou toto ekologické palivo naplnit osobní i nákladní vozidla včetně autobusů. Jde o čtvrtou plničku v zemi – po Neratovicích, Řeži u Prahy a Vítkovicích.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit