Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Kde natankovat vodík? Orlen Benzina otevřela na pražském Barrandově svou první veřejnou stanici

O vodíku se mluví jako o palivu budoucnosti. Sází na něj rovněž skupina Orlen Unipetrol

Kde natankovat vodík? Orlen Benzina otevřela na pražském Barrandově svou první veřejnou stanici
V Česku zatím fungují čtyři vodíkové plnicí stanice. Dosud poslední byla slavnostně otevřena na pražském Barrandově. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Pravděpodobnost, že řidič potká při jízdě po českých silnicích auto na vodíkový pohon, je téměř nulová. Takových vozidel je zatím zaregistrovaných jen několik. Za pár let by se to ale mohlo změnit. A vodík by mohl pohánět nejen osobní auta, ale také autobusy, náklaďáky nebo lokomotivy.

Jednou z největších překážek se zdá být v tuto chvíli cena, například vodíkový autobus vyjde zhruba na dvojnásobek tradiční verze s dieselem. Experti ale věří, že se za relativně krátkou dobu využití vodíku v dopravě poměrně rozšíří. Ostatně například skupina Orlen Unipetrol, která v Česku provozuje největší síť čerpacích stanic Orlen Benzina, počítá s tím, že do roku 2030 bude vyrábět 4,5 tisíce tun vodíku, což představuje pohon zhruba pro třicet tisíc automobilů.

Čtvrtá česká stanice

Právě Orlen Benzina po několika odkladech otevřela v polovině března na pražském Barrandově svou první veřejnou vodíkovou stanici, kde mohou toto ekologické palivo naplnit osobní i nákladní vozidla včetně autobusů. Jde o čtvrtou plničku v zemi – po Neratovicích, Řeži u Prahy a Vítkovicích.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit