Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Jste to, co píšete, aniž to víte

Chatboti s umělou inteligencí dokážou velmi přesně odhadnout informace o vašich citlivých osobních údajích i z nevinně vyhlížející konverzace

Jste to, co píšete, aniž to víte
ilustrační foto | Shutterstock.com

Nový výzkum odhalil, že chatboti jako ChatGPT jsou schopni dovodit vaši rasu, polohu, povolání a další informace, jež vůbec nezmiňujete. „Tento jev pramení ze způsobu, jakým jsou algoritmy těchto modelů trénovány na rozsáhlém webovém obsahu, což je klíčová součást jejich fungování,“ cituje časopis Wired autora průzkumu Martina Vechova, informatika ze švýcarské univerzity ETH Zürich.

Tato znepokojivá schopnost si zrovna říká o zneužití k podvodům, jako je krádež totožnosti nebo velmi přesné cílení reklamy. „Je to velký problém a není jasné, jak jej řešit,“ říká Vechev. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit