Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Jedno pivo a sedm zelených

Návštěvníci tanečních party v berlínských barech si oblíbili peprmintový likér. Češi věří fernetu.

Jedno pivo a sedm zelených
ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Většina lidí si v mládí prošla svou zelenou fází, kterou se v pozdějších letech snaží marně z mozku vytěsnit. Řeč není tentokrát o ekologii, ale o populárním peprmintového likéru občas využívaným také jako substituce zubní pasty.

Zatímco v Česku je peprmintka oblíbená nejpozději od kultovního popěvku Tří sester „Dám si sedm piv a jednu zelenou“ z roku 1991, Němci přišli likéru na chuť až v novém tisíciletí. O to je jejich žízeň větší. Podle týdeníku Die Zeit vzrostla spotřeba alkoholu typické barvy mezi lety 2003 až 2018 o 588 procent. V bývalých západních zemích, kde se dříve nepila téměř vůbec, to bylo dokonce o těžko uvěřitelných 5600 procent.

Mentol ve vzduchu

Značky Berliner Luft, jedné ze dvou dominujících trhu, se v roce 2011 prodalo 148 tisíc lahví. Loni to bylo 13,55 milionu. Popularita „berlínského vzduchu“ dokonce zachránila výrobce Schilkin od insolvence.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit