Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Nové nápady, psaní e-mailů i kreslení obrázků. To všechno zvládá umělá inteligence

České firmy stále více využívají umělou inteligenci. Pomáhá odstranit „bezduchou“ práci, dokáže sama napsat text, vyhledat data, zpracovat analýzu nebo vygenerovat obrázek, který se nedá najít ve fotobance.

Nové nápady, psaní e-mailů i kreslení obrázků. To všechno zvládá umělá inteligence
Umělá inteligence může usnadnit práci. | Shutterstock

Umělá inteligence exceluje ve zpracování opakujících se úloh, jako je vyplňování formulářů, tvorba grafických prezentací a sestavování „reportů“. Sledováním činnosti uživatelů dokáže AI automatizovat tvorbu dokumentace a usnadnit tak administrativní práci. „AI tak ulehčí lidem od rutinních úkonů, které jsou časově náročné, nudné a unavující. Proto je vhodné je automatizovat pomocí umělé inteligence,“ říká Michal Černý z Audiopro

Nápady, tvoření obsahu, grafika, design...

Umělá inteligence se tak stává nepostradatelným pomocníkem při tvorbě různých typů obsahu, od článků a blogů, přes prezentace až po marketingové texty. Umožňuje efektivní překlad mezi jazyky, kontrolu gramatiky a stylu, generování návrhů a konceptů.

„Trenýrkárna.cz využívá Chat GPT kvůli pomoci s názvy kampaní, k úpravě textů na požadovaný počet znaků, úpravě sloganů, aby se neopakovaly, případně nám pomáhá s popisky produktů pro e-shop. Nahrajeme fotku a vložíme zadání pro tvorbu popisků. Text pak slouží jako vodítko pro copywritera,“ říká Ruslan Skopal, spolumajitel a CEO Trenýrkárna.cz.

V oblasti grafiky a designu umožňuje AI rychlou tvorbu a úpravu obrázků dle specifických požadavků, což otevírá dveře k tvorbě personalizovaného a originálního obsahu. „Ve firmě ji používáme vedle copywritu také v grafice, kde je někdy pro specifická témata těžké najít grafiku konkrétní scény. S AI je to otázka vteřin, maximálně minut,“ vysvětluje ředitel marketingové agentury Brand Boost Lukáš Haubelt.

Virtuální asistent a (velmi) kreativní pomocník

Jako virtuální asistenti dokážou pokročilé systémy umělé inteligence zvládat širokou škálu úkolů: od plánování schůzek až po správu komunikace. „Pokročilé jazykové modely dokáží rychle a efektivně analyzovat záznamy z Teams meetingů nebo analyzovat e-mailovou komunikaci,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS.

„Když si například řekneme, že jsme během roku řešili s daným člověkem či firmou něco přes e-maily, mohu zadat: 'Shrň mi naši emailovou diskuzi za poslední rok.' AI v podobě Copilota integrovaného v Outlooku pak vytvoří odstavec, ve kterém seskupí klíčové informace z těch 30 nebo 40 e-mailů. Udělá výpisy nejdůležitějších bodů a zjišťuje, jak každý z nás reagoval. Je to opravdu velmi přínosná funkce,“ dodává Dvořák.

Umělá inteligence může kromě toho významně přispět k brainstormingu a hledání inovativních řešení, nabízí nové perspektivy a podporuje kreativní myšlení.

„Umělou inteligenci lze také efektivně využít k brainstormingu a řešení složitých problémů. Může nabídnout nový pohled na věc, podporovat kreativní myšlení a pomůže hledat nové nápady,“ říká Josef Jankovský, HR manažer české módní značky Vuch. „Kolegové v týmu mohou být 'zajetí' ve stereotypech myšlení a uvažování. Rozumné použití AI tady může být velkým obohacením,“ dodává.

Přestože AI nabízí řadu výhod, je důležité její využívání kombinovat s kritickým myšlením a lidskou interakcí. Umělá inteligence totiž mimo jiné trpí výrazným sklonem k halucinování“ a lze ji proto chápat jen jako pomocníka, a nikoli kompletní náhradu lidské práce.