Izraelský dodavatel Googlu otevřel v Praze vývojářské centrum. Zaujali ho zdejší talenti
Izraelský startup Similarweb už má vývojářská centra v Tel Avivu a Kyjevě, nyní jedno přibude i v Praze. Startuje se 25 lidmi, postupně se má tým rozrůst až na 100 vývojářů.
redaktor
Svou podnikatelskou cestu začal ve šperkařském rodinném podniku v Jeruzálemě. Or Offer měl ale větší ambice, než jen pracovat v malé rodinné firmě, a z malého obchodu chtěl udělat známou značku. Když si ale hledal informace o designérovi šperků Davidu Yurmanovi, od kterého by se inspiroval, zjistil, že neexistuje žádný online nástroj, který by vyhledal webové stránky obdobných klenotnictví. Spolu s přáteli tak vyvinul plugin pro prohlížeče, který analyzoval historii prohlížení webových stránek a na jejím základě doporučil stránky, které jsou podobné těm již navštíveným. Plugin měl velký úspěch, stáhly si jej desítky milionů uživatelů.
Tehdy se psal rok 2007. Dnes už toho umí Similarweb daleko víc. Firmám například umožňuje činit rozhodnutí založená na datech – jeho platforma pro webovou inteligenci dokáže pochopit a analyzovat veškeré dění v prostředí internetu, od základních údajů o návštěvnosti po chování lidí na síti. Mezi jeho klienty už patří třeba Google, eBay, Adidas, Zalando nebo Booking.com.
Similarweb už má vývojářská centra v Tel Avivu a Kyjevě, nyní jedno přibylo i v Praze. Českou metropoli si Izraelci vybrali na základě bohaté nabídky talentů, kultury inovací a zvyku stavět se k problémům čelem.
„Toto centrum otevíráme v Praze především díky zdejším talentovaným odborníkům. Vzhledem k našemu zaměření i na oblast velkých dat a AI jsme si tento region vybrali také pro vysokou úroveň českých škol s technologickým zaměřením. Naše teze o potenciálu IT talentů na českém trhu se nám zatím potvrzuje – již jsme přijali 25 špičkových talentů a naším cílem je rozšířit náš tým v Praze na sto lidí,“ říká Ron Asher, technický ředitel Similarwebu.
Cílem pražského centra Similarwebu je analyzovat více než miliardu internetových kliknutí denně a zprostředkovávat tak obchodním partnerům cenné vhledy do chování jejich zákazníků v digitálním světě. V současné době Similarweb do svých produktů navíc integruje umělou inteligenci, která má tyto procesy ještě zrychlit.
Izraelský startup vstoupil před třemi lety na burzu v New Yorku. Po loňském obratu 218 milionů dolarů (přes pět miliard korun) míří v letošním roce celkový výnos na částku v rozmezí 242 až 246 milionů dolarů.