Hrot24.cz
Ikona domácností 90. let, Tupperware mění majitele: Věřitelé převezmou firmu za 2 miliardy korun

www.shutterstock.com

Ikona domácností 90. let, Tupperware mění majitele: Věřitelé převezmou firmu za 2 miliardy korun

Americká společnost Tupperware Brands, proslulá výrobou nádob na uchovávání potravin, uzavřela dohodu o převzetí s konsorciem svých věřitelů, mezi něž patří Alden Global Capital, Stonehill Institutional Partners a obchodní oddělení Bank of America. Tyto subjekty investují 638 milionů korun v hotovosti a zajistí úlevy od dluhů ve výši přesahující 1,7 miliardy korun. Společnost se tímto rozhodla upustit od původně zamýšlené veřejné aukce svých aktiv.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Dohoda byla oznámena během slyšení u bankrotového soudu v Delawaru, kde soudce Brendan Shannon přislíbil rychlé projednání schválení prodeje s cílem zabránit dalšímu zhoršení finanční situace firmy a zachovat maximální hodnotu pro věřitele. Vzhledem ke komplikované situaci společnosti soudce prohlásil, že jde pravděpodobně o nejlepší možné řešení.

Restrukturalizace a budoucí plány

Tupperware, se sídlem na Floridě, podala v září žádost o ochranu před věřiteli kvůli celkovému zadlužení dosahujícímu 18,5 miliardy korun. Novými kupci se stávají společnosti Alden Global Capital, Stonehill Institutional Partners a obchodní oddělení Bank of America, které nyní usilují o restrukturalizaci firmy.

Generální ředitelka Laurie Ann Goldman uvedla, že budoucí strategie společnosti se zaměří na klíčové trhy, zahrnující Spojené státy, Kanadu, Mexiko a Brazílii. Dalšími významnými trhy budou Čína, Korea, Indie a Malajsie. Firma plánuje i postupný vstup na evropské a další asijské trhy, zatímco na trzích s vysokými závazky plánuje ukončení svého působení.

Historie a současné výzvy

Společnost Tupperware, která se stala ikonou 50. let díky domácím prodejním večírkům, se v posledních letech potýkala s výrazným poklesem prodejů. Tento pokles byl způsoben rostoucí konkurencí, měnícími se preferencemi spotřebitelů a neadekvátní adaptací na moderní distribuční kanály. Firma přiznala, že příliš spoléhání na síť nezávislých prodejců vedlo k zanedbání rozvoje e-commerce a distribuce prostřednictvím kamenných obchodů. Například firma neinvestovala dostatečně do rozvoje vlastní e-commerce platformy a nevyužila partnerství s maloobchodními řetězci.

V současné době společnost plánuje rozšířit svou online nabídku a vytvořit vlastní digitální platformu, která bude zaměřena na přímý prodej spotřebitelům.