Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Hřbitovy elektromobilů

Pekingem mohutně podporovaný rozmach elektromobility sice vynesl Čínu na pozici největšího světového producenta aut na baterie, zároveň ale zásahy státu vedly i k nepříjemným vedlejším efektům

Hřbitovy elektromobilů
ilustrační foto | Profimedia.cz

Jedním z nich je problém s desítkami tisíc elektromobilů, které se hromadí na odstavných parkovištích na okrajích několika velkých čínských měst a neexistují pro ně kupci. Tyto automobilové „hřbitovy“ jsou důsledkem vládní politiky.

Až do roku 2019 čínské politbyro lilo peníze do podpory elektromobility po miliardách. Když ji ale před čtyřmi lety výrazně omezilo, kromě krachu některých automobilek to dostalo do potíží autopůjčovny, kde končila většina starších jednoduchých modelů. Problém je, že o technicky zastaralé vozy ze zkrachovalých carsharingových společností není zájem, a tak je pomalu požírá koroze. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit