Prodeje hry Star Wars: Outlaws jsou zklamáním. Zkrachujte, popřáli hráči vydavateli
Obrovská očekávání se neproměnila v komerční úspěch. Ačkoli hra Star Wars: Outlaws není úplným propadákem, vydavatel Ubisoft s jejími finančními výsledky spokojený není. Někteří hráči dokonce přejí francouzské společnosti krach.
První hra s otevřeným světem z prostředí Star Wars, která měla změnit herní průmysl. Fanoušci nejen této sci-fi značky očekávali průzkum předaleké galaxie, dechberoucí příběh a jedinečný herní zážitek. Přestože první recenze byly převážně pozitivní a i hráči vyjadřovali kladné názory, prodeje hry v klíčových prvních týdnech nebyly uspokojivé.
Vydavatel Ubisoft to sám přiznal. Není jasné, zda byl vývoj tak drahý, že prodeje musely být extrémně vysoké, aby se investice vrátila, nebo zda Ubisoft přecenil sílu značky Star Wars. Výsledkem je, že negativní reakce managementu provázely i klesající hodnotu akcií společnosti. Vývojáři z Massive Entertainment však ujišťují, že hra není mrtvá a mají s ní velké plány, aby v dlouhodobém horizontu uspěla.
Nicméně ani tento poctivý přístup nestačil k tomu, aby Ubisoft a vývojáři získali sympatie všech hráčů. Právě naopak. Česká herní komunita se přidala k vlně kritiky, kterou odstartovaly zahraniční diskuze.
Na herním webu Vortex například článek o nenaplněných očekáváních vydavatele přilákal mnoho negativních komentářů, včetně těch, kteří přejí Ubisoftu krach. „Že už by konečně přestali normální hráči ten jejich generický woke odpad kupovat?“ píše jeden čtenář. „Modlím se pro krach Ubisoftu,“ přidává další. Další diskutující se radují ze zpráv o špatných prodejích.
V reakci na tyto negativní komentáře někteří hráči varují, že přát firmě krach je ubohé, protože by tím přišly o práci tisíce lidí.
Hra Star Wars: Outlaws čelila kritice již na konci srpna, kdy vyšla. Profesionální recenzenti se soustředili na technické problémy a chyby v herním designu. Hráči však na fórech, jako je Reddit, věnovali více pozornosti vzhledu hlavní postavy, Kay Vess.
Mnozí tvrdili, že postava má příliš mužské rysy a je nevzhledná. „Ta holka nás snad měla vyděsit,“ napsal jeden hráč na Redditu. Mnozí se podivovali, proč vývojáři nepřevedli do hry přesnou podobu herečky Humberly Gonzalez, která postavu namluvila a jejíž pohyby byly nahrány pomocí technologie motion capture. Herečka je považována za atraktivní, ale ve hře podle některých vypadá jako „mužatka“.
Kritiku vzhledu postavy museli řešit i vývojáři. Julian Gerighty z Massive Entertainment v rozhovoru pro deník The Washington Post řekl, že postava pašeračky Kay je krásná taková, jaká je.
Zatímco někteří hráči tuto otázku postupně přijali nebo ignorovali, jiní přešli od kritiky designu postavy ke kritice celého vydavatele. Ubisoft se nyní soustředí na vydání dalšího titulu, pokračování série Assassin's Creed, které bylo kvůli vývojovým skluzům odloženo až na únor příštího roku.
„Staňte se smrtící assasínkou shinobi a mocným legendárním samurajem při prozkoumávání krásného otevřeného světa v těžkých dobách chaosu. Plynule přepínejte mezi dvěma nečekanými spojenci a objevujte jejich společný osud. Společně Japonsko připravíte na novou éru.“ láká Ubisoft na hru.