Gigantická továrna na recyklaci baterií v Německu podpoří evropský automobilový průmysl
Německý start-up Cylib zahájil 9. září 2024 výstavbu nového recyklačního závodu na baterie v Dormagenu. S podporou významných partnerů, jako jsou Porsche a Bosch, má ambici stát se největším zařízením tohoto druhu v Evropě.
šéfredaktor
Nový závod o rozloze 22 000 metrů čtverečních bude ročně zpracovávat až 30 000 tun vyřazených baterií z elektromobilů. Tím překoná současného lídra, norský a švédský projekt Hydrovolt.
S investicí přesahující 180 milionů eur (asi 4,5 miliardy Kč) má tento projekt zásadní význam pro evropský automobilový průmysl. Očekává se, že recyklované baterie budou využívány především výrobci luxusních automobilů, včetně Porsche.
Lilian Schwich, spoluzakladatelka a generální ředitelka Cylibu, zdůraznila důležitost projektu: „Dosažení průmyslové výroby je zásadním krokem k budování robustní evropské infrastruktury pro baterie. Recyklace je průkopníkem cirkulární ekonomiky a ukazuje, že ekonomický růst může jít ruku v ruce s ochranou životního prostředí.“
Závod využije inovativní technologii recyklace lithia a grafitu, založenou na vodních procesech, kterou vyvinul tým Cylibu. Lokalita v průmyslovém komplexu Chempark v Dormagenu byla zvolena díky napojení na stávající dodavatelské řetězce.
Provoz závodu je plánován na začátek roku 2026, přičemž Cylib již nyní zvažuje expanzi a výstavbu dalších zařízení v Německu a dalších evropských zemích.
Tento projekt je součástí širší iniciativy Evropské unie zaměřené na udržitelný rozvoj bateriového průmyslu, který je klíčový pro úspěšný přechod na elektrickou mobilitu.