Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Fitness e-shop GymBeam zvýšil loni v Česku obrat o 63 procent na 815,5 milionu korun

Slovenský fitness e-shop GymBeam zvýšil loni v Česku meziročně obrat o 63 procent na přibližně 33 milionů eur (zhruba 815,5 milionu korun).

Fitness e-shop GymBeam zvýšil loni v Česku obrat o 63 procent na 815,5 milionu korun
ilustrační foto | foto GymBeam

Celá skupina, která působí na patnácti trzích, podle zakladetele a ředitele společnosti Dalibora Cicmana dosáhla tržeb zhruba 175 milionů eur (asi 4,3 miliardy korun), což byl proti roku 2022 dvoutřetinový nárůst. Stoupl také provozní zisk skupiny, a to více než trojnásobně na sedmnáct milionů eur (přibližně 420 milionů korun).

„Z 15 trhů, kde působíme, hraje ten český významnou roli v obratu,“ uvedl Cicman. Produkty vlastních značek GymBeam se podle něj na celkových tržbách podílely z více než osmdesáti procent, do budoucna Cicman očekává další růst. „Je to dáno především vývojem dalších produktů a kategorií. Jen za minulý rok jsme uvedli do prodeje přes 670 nových produktů vlastních značek,“ doplnil.

Představit novou privátní značku firma podle Cicmana v současné době neplánuje, chce spíše rozvíjet ty stávající. „Největší podíl v obratu dělá přímo značka GymBeam. Nejmladším přírůstkem je XBEAM pro hráče e-sportů,“ dodal.

Růst společnosti je podle Cicmana dán zejména navyšováním investic. „V minulém roce jsme například udělali velké kroky v rozšíření výrobních kapacit z 1500 metrů čtverečních na 7000 metrů čtverečních, což bylo naším největším nákladem,“ řekl. Tento rok podle něj firma plánuje investovat především do logistiky a automatizace. „Budeme disponovat nejen pěti logistickými centry, ale také novým unikátním autostorem (robotický skladovací systém) v Košicích. S touto investicí bezmála za 147 milionů korun si slibujeme automatizaci až osmdesáti procent objednávek,“ uvedl.

Nejžádanějšími produkty jsou v Česku i na dalších trzích proteiny, zájem roste o nootropika (doplňky stravy zlepšující činnost mozku) nebo adaptogeny (doplňky stravy proti stresu), řekl Cicman. „V Česku se nám velmi osvědčily produkty vyvinuté ve spolupráci s influencery. Věříme také v potenciál produktů pro gaming,“ dodal.

Tento rok společnost GymBeam, kterou Cicman založil na Slovensku v roce 2014, cílí na tržby 233 milionů eur (zhruba 5,8 miliardy korun).