Evropská spotřebitelská organizace žaluje sedm velkých herních firem
Evropská spotřebitelská organizace (BEUC) spolu s 22 členy z různých zemí, včetně Francie, Německa, Itálie a Španělska, podala stížnost u Evropské komise a Evropské sítě spotřebitelských autorit. Stížnost směřuje na sedm významných videoherních společností, mezi nimiž jsou Epic Games, Electronic Arts (EA), Roblox, Microsoft, Activision Blizzard, Mojang Studios, Supercell a Ubisoft.
šéfredaktor
BEUC obviňuje tyto společnosti z klamání hráčů a z toho, že je nutí k nadměrnému utrácení peněz, přičemž zvlášť ohroženou skupinou jsou děti. Generální ředitel BEUC, Agustin Reyna, uvedl: „Členové BEUC identifikovali mnoho případů, kdy jsou hráči klamáni k utrácení peněz. Regulační orgány musí zasáhnout a ukázat, že i herní svět, byť virtuální, podléhá pravidlům skutečného světa.“
Stížnost se zaměřuje zejména na používání prémiových herních měn, které podle BEUC mají za cíl klamat spotřebitele a mají významný dopad na děti. Organizace tvrdí, že herní společnosti vědomě využívají zranitelnosti mladších spotřebitelů a používají různé manipulativní techniky, aby je přiměly utrácet více peněz.
Video Games Europe, lobbistická skupina zastupující některé z dotčených společností, v reakci uvedla, že nákup herních měn je zavedenou praxí, kterou hráči dobře chápou. Dále zdůraznila, že její členové při nabízení těchto nákupů vždy dodržují evropské spotřebitelské zákony.
Tento krok přichází v době narůstajících obav ohledně závislosti dětí na videohrách. Někteří rodiče tvrdí, že herní společnosti úmyslně navrhují své produkty tak, aby vyvolávaly závislost.
Většina dotčených společností zatím na stížnost nereagovala. Pouze Roblox odkázal na prohlášení Video Games Europe.