Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Proč nehubnete? Tukové buňky si „pamatují“ obezitu a vracejí se k ní, zjistili vědci

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

Celý článek
0

Udržitelnost musí jít stranou. Generace Z nakupuje na Temu jako šílená

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Celý článek
0

EuroWalmart za dveřmi

Plán amerikanizace evropského maloobchodu je na světě. Francouzský Carrefour jej potřebuje k vlastnímu přežití

EuroWalmart za dveřmi
Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour bojuje se ztrátou pozic na domácím trhu inovacemi. Slibuje mimo jiné obchody nové generace. | Profimedia.cz

Slovo samoobsluha dostalo nový význam. Přijdete do obchodu, vyberete si mrkev, žvýkačky, vodu po holení a bůhvíco ještě; dáte si to všechno do tašky a bez placení odkráčíte. Pracovník ochranky, který by vás jinak nechal zatknout za krádež, vás jen pozdraví uctivým pokývnutím. Nemá důvod konat jinak, protože vaše bankovní konto se již smrsklo o částku odpovídající vaší útratě.

O co tu jde? O praktickou aplikaci systému AiFi, finanční technologie řízené umělou inteligencí. Běží zatím jen v dubajském nákupním středisku Mall of the Emirates, kde francouzský maloobchodní řetězec Carrefour zkouší, jak bude vypadat budoucnost. V tomto případě se jmenuje Carrefour City+; do e-košíku se vám při jeho návštěvě automaticky načte každá položka, kterou vezmete do ruky. A při odchodu stejně automaticky zaplatíte.

Inovace za každou cenu

Nakolik je to praktické, posoudí budoucnost. V každém případě je finančnická umělá inteligence jen jedním z mnoha plánů Carrefouru na vytvoření obchodů nové generace, jimiž ambiciózní šéf Alexandre Bompard zamýšlí změnit existující potravinářskou maloobchodní praxi k nepoznání.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit