Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Esej: Britské průmyslové blues

Kolébka průmyslu má dlouhodobé problémy s kvalitou i kvantitou produkce. Brexit bez dohody může její průmysl zcela položit.

Esej: Britské průmyslové blues
ilustrace Vojtěch Velický

Ať už historii píše kdokoli, má smysl pro ironii a humor. Pro anglický humor, chtělo by se dodat. Velká Británie odstartovala na konci 18. století první průmyslovou revoluci. Tamní vynálezci sestrojili první parní stroje a lokomotivy, stáli u vzniku strojírenského a textilního průmyslu. Ještě v polovině minulého století patřilo ostrovní království ke světové špičce například v leteckém průmyslu.

Navzdory slavné historii britský průmysl v posledních 50 letech doslova mizí před očima. Podle některých ekonomů a historiků začal jeho úpadek již před 150 lety. V prvních desetiletích se jednalo o relativní oslabování, kdy britský průmysl rostl výrazně pomaleji než v Německu, ve Spojených státech nebo v Japonsku. Navíc již tehdy se objevila vážná selhání v kvalitě produkce.

S přihlédnutím k výše řečenému je úsměvné, když propagátoři brexitu slibovali – a dodnes slibují – obrat směrem k novému rozmachu britského průmyslu. Realita bude téměř jistě opačná, hlavně v případě, že se nepodaří uzavřít obchodní dohodu s Evropskou unií. Tvrdý brexit (bez dohody) může být pro britský průmysl poslední ranou.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit