Další hráč v online nákupech. Do Česka vstoupí turecké tržiště Trendyol
Na český trh v prvním čtvrtletí letošního roku vstoupí turecké online tržiště Trendyol. Kromě Česka začne společnost, která nabízí zejména oblečení, působit také v Rumunsku, Řecku a Maďarsku. Loni v Česku online tržiště spustila polská firma Allegro nebo německý Kaufland.
Do konce roku 2024 chce Trendyol ve východní Evropě získat dva miliony aktivních zákazníků a vyřídit více než čtyři miliony objednávek. S odkazem na informace webu Daily Sabah o tom dnes informoval web e15.
Poté, co se společnost etabluje v Česku, Rumunsku, Řecku a Maďarsku, rozšíří své působení také do Polska, na Slovensko a do Bulharska, uvedl generální ředitel společnosti Trendyol Group Erdem Inan. Už dříve firma uvedla, že si na expanzi do Evropy vyhradila půl miliardy eur (přibližně dvanáct miliard korun).
Společnost Trendyol před čtrnácti lety založila podnikatelka Demet Mutluová, aktuálně v ní má 86procentní podíl čínská skupina Alibaba. V roce 2021 byla firma podle serveru e15 oceněna na 16,5 miliardy dolarů (asi 372 miliard korun). Na Trendyolu zboží nabízí přibližně 300 tisíc obchodníků a nakupuje přes něj třicet milionů zákazníků, uvádí o sobě společnost. Z evropských zemí již působí například v Německu, kam vstoupila předloni. V Turecku také provozuje platformu Trendyol GO, která nabízí rozvoz potravin a jídel z restaurací.