Čínská akční hra Black Myth: Wukong láme světové rekordy
Čína zaznamenala první globální herní hit, který během prvního týdne prodeje dosáhl milionů kusů. Akční hra Black Myth: Wukong, zasazená do mytologické Číny, se během tří dnů od svého vydání 20. srpna prodala ve více než 10 milionech kusech.
Dino Ying, předseda společnosti Hero Games, která hru spoluvydala a byla jedním z prvních investorů jejího vývojáře Game Science, poskytl exkluzivní rozhovor CNBC. V něm uvedl, že další špičková hra z Číny je pravděpodobně velmi blízko, neboť Black Myth: Wukong ukázal, že čínská hra může dosáhnout vysokých globálních prodejů.
Ying zmínil, že když CEO Applu Tim Cook v roce 2017 navštívil Hero Games, byl tak ohromen jejich první hrou Art of War: Red Tides, že ji umístil na titulní stranu App Store ve 178 zemích. To však nebyl komerční úspěch.
Čínská akční hra Black Myth: Wukong láme světové rekordy
Poté, co vývojářský tým Game Science požádal Hero Games o další investice ve výši alespoň 100 milionů yuanů dva dny před vydáním propagačního videa pro Black Myth: Wukong, Ying řekl svému týmu, že tuto příležitost nechce propásnout, protože je to nejlepší hra, jakou kdy viděl. Tencent následně koupil 5% podíl s tím, že nebude zasahovat do plánů Game Science.
Ying očekává, že Čína má alespoň pět až deset dalších příběhů, které byly předávány po tisíciletí a které mohou být převedeny do her. Tvrdí, že něco, co vydrželo 1000 let, se lidem rozhodně bude líbit.
Na nezávislém herním trhu také vzrůstá význam čínských společností. Šanghajská společnost Cotton Game získala v roce 2024 ocenění za nejlepší vývojový tým v nezávislých hrách. Jejich hra Sunset Hills, kterou ručně kreslili pět let, získala ocenění "Hra roku" a "Nejlepší nezávislá hra".