Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Čína slaví. A co bude dál?

Střední třída je zatím „potichu“, ale pokud by stát nedokázal naplňovat její očekávání, mohou mít komunisté na krku velký problém

Čína slaví. A co bude dál?
ilustrační foto | Profimedia.cz

Čína 1. července pompézně oslavila sté výročí založení komunistické strany. I když historicky doložený vznik připadá až na 23. července, pár týdnů nic nemění na faktu, že jde o zdaleka nejpočetnější politickou formaci na světě, která drží moc od roku 1949. Na Čínu za vlády komunistů se lze dívat velmi odlišnými pohledy a toto opravdu není oslavný článek o tom, jak se vedoucí úloha strany osvědčila; dočtěte až do konce.

Fascinující křivka

Měřeno čistě ekonomickými dějinami jde o pozoruhodný projekt. Když to vezmeme velkým obloukem, je Čína sice z hlediska své váhy ve světové ekonomice možná o deset procentních bodů níže než na svém historickém maximu (30 procent), tedy někdy v první půli 15. století za dynastie Ming, v éře velkých námořních výprav admirála Čeng Chea, ale pohled na její růstovou křivku od konce 70. let minulého století je fascinující.

Stačí zmínit fakt, že když před pár týdny došlo kvůli covidu-19 k ochromení chodu důležitého, ale nikoli největšího čínského námořního kontejnerového terminálu v Jen-tchienu v deltě jihočínské Perlové řeky (největší na světě je Šanghaj), vyvolalo to řetězec problémů v mezinárodním obchodu srovnatelný s nedávným zablokováním Suezského průplavu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit