Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Český vozový park dál stárne. Po silnicích jezdí šestnáctiletí „stařečci“

Tuzemské silnice brázdí průměrně téměř nejstarší automobily v Evropě. Hůře jsou na tom jen v Estonsku a Řecku.

Český vozový park dál stárne. Po silnicích jezdí šestnáctiletí „stařečci“
ilustrační foto | Profimedia.cz

Automobilky se restartovaly po potížích s dodávkami komponent a s růstem výroby nových vozů zároveň rostou i jejich prodeje. Letos v březnu podle dat Svazu dovozců automobilů počet registrací nových automobilů dosáhl téměř 22,4 tisíce. Poprvé se tak podařilo v rámci jednoho měsíce překonat počet prodaných aut z dob před pandemií čínské chřipky.

Ani tyto solidní výsledky ale nestačí k obnovování a „mládnutí“ vozového parku v Česku. Naopak, průměrný věk osobních aut registrovaných v Česku se ve třetím měsíci roku zvýšil už na šestnáct let. Je tak třetí nejvyšší ze zemí Evropské unie.

Starší auta jezdí po silnicích už jen v Estonsku (16,8 roku) a Řecku (17 let). Evropský průměr je ale podstatně nižší, a sice dvanáct let. Vůbec nejmladší vozový park mají v Lucembursku (7,6 roku), Dánsku (8,5 roku) a Rakousku (8,7 roku). V lepším stavu je ale dokonce i na Slovensku, kde průměrné stáří aut jen mírně překračuje čtrnáct let.

Za poslední desetiletí český vozový park osobních aut zestárl zhruba o 2,2 roku, přičemž v posledních letech nabíralo stárnutí na rychlosti. Podle svazu je za tím hlavně dovoz čím dál starších ojetin ze zahraničí. Jen v loňském roce tvořily osobní automobily starší deseti let celkem více než 52 procent dovezených aut a vozy starší patnácti let se na dovozu podílely téměř 24 procenty.