Kreml: Sankce na Gazprombank jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska

Nové sankce vůči ruskému finančnímu ústavu Gazprombank, které ve čtvrtek oznámily Spojené státy, jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska. Oznámil to dnes Kreml, podle kterého ale Moskva nalezne řešení a se situací si poradí. Sankce brání ruské bance provádět jakékoliv nové transakce, které souvisejí s energiemi a které se dotýkají amerického finančního systému. Také jí zakazují obchodovat s Američany a zmrazují aktiva, která má banka ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters.

Nové sankce vůči ruskému finančnímu ústavu Gazprombank, které ve čtvrtek oznámily Spojené státy, jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska. Oznámil to dnes Kreml, podle kterého ale Moskva nalezne řešení a se situací si poradí. Sankce brání ruské bance provádět jakékoliv nové transakce, které souvisejí s energiemi a které se dotýkají amerického finančního systému. Také jí zakazují obchodovat s Američany a zmrazují aktiva, která má banka ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters.

Celý článek
0

Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Český vozový park dál stárne. Po silnicích jezdí šestnáctiletí „stařečci“

Tuzemské silnice brázdí průměrně téměř nejstarší automobily v Evropě. Hůře jsou na tom jen v Estonsku a Řecku.

Český vozový park dál stárne. Po silnicích jezdí šestnáctiletí „stařečci“
ilustrační foto | Profimedia.cz

Automobilky se restartovaly po potížích s dodávkami komponent a s růstem výroby nových vozů zároveň rostou i jejich prodeje. Letos v březnu podle dat Svazu dovozců automobilů počet registrací nových automobilů dosáhl téměř 22,4 tisíce. Poprvé se tak podařilo v rámci jednoho měsíce překonat počet prodaných aut z dob před pandemií čínské chřipky.

Ani tyto solidní výsledky ale nestačí k obnovování a „mládnutí“ vozového parku v Česku. Naopak, průměrný věk osobních aut registrovaných v Česku se ve třetím měsíci roku zvýšil už na šestnáct let. Je tak třetí nejvyšší ze zemí Evropské unie.

Starší auta jezdí po silnicích už jen v Estonsku (16,8 roku) a Řecku (17 let). Evropský průměr je ale podstatně nižší, a sice dvanáct let. Vůbec nejmladší vozový park mají v Lucembursku (7,6 roku), Dánsku (8,5 roku) a Rakousku (8,7 roku). V lepším stavu je ale dokonce i na Slovensku, kde průměrné stáří aut jen mírně překračuje čtrnáct let.

Za poslední desetiletí český vozový park osobních aut zestárl zhruba o 2,2 roku, přičemž v posledních letech nabíralo stárnutí na rychlosti. Podle svazu je za tím hlavně dovoz čím dál starších ojetin ze zahraničí. Jen v loňském roce tvořily osobní automobily starší deseti let celkem více než 52 procent dovezených aut a vozy starší patnácti let se na dovozu podílely téměř 24 procenty.