Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Český obytňákový startup Campiri expanduje do Málagy. Chce Čechům prodloužit sezónu

Milovníka dovolených na lodi Lukáše Janouška zarazila komplikovanost procesu při zapůjčení obytného vozu. To dalo podnět k založení Campiri.

Český obytňákový startup Campiri expanduje do Málagy. Chce Čechům prodloužit sezónu
700 obytných vozů má dnes v nabídce společnost Campiri | foto Přemysl Vida

Spolupracovníci české společnosti Campiri aktuálně sondují po okolí španělské Málagy. Hledají vhodnou lokalitu pro umístění „Campiri Base“, tedy firemní základny se servisem a myčkou pro obytné vozy, jejichž popularita v průběhu covidových lockdownů a uzavřených hotelů mezi Čechy prudce vzrostla.

Byť Campiri působí už i na Slovensku, v Polsku a trochu i v Řecku, jediná fyzická základna zatím funguje v pražské Ruzyni. Právě z jihošpanělského města by tedy měla odstartovat zahraniční expanze dva roky starého startupu, který lze popsat jako hybrid mezi Bookingem, Airbnb, půjčovnou, ale i prodejnou obytných vozů. V plánu je, že první auta by si turisté mohli v Málaze zabookovat někdy v průběhu letošního října.

Načasování ani výběr lokality nejsou náhodné. Málaga má přímé letecké spojení s Prahou, a pro dobrodružně naladěné cestovatele z Česka je tak snadno dostupná. Zároveň chce Campiri průnikem na Pyrenejský poloostrov vyřešit problém spojený s pronájmem obytných vozů. Ten je totiž téměř výhradně letní záležitostí a po zbytek roku stojí drahá auta nevyužitá.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit