Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Budoucnost na baterky. Elektromobilitě stojí v cestě nedostatek surovin

Rozmach elektromobility v Evropě naráží na otázku, kde vzít suroviny na jejich výrobu.

Budoucnost na baterky. Elektromobilitě stojí v cestě nedostatek surovin
Elektromobil, ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Nepřítele, kterého nemůžeš porazit, musíš obejmout, zní zkušené politické doporučení. Evropské automobilky se podle něj beze zbytku zařídily, když vzdaly boj s regulátory a vzaly elektromobilitu jako fakt. Jediné, o co se tedy ještě hraje, je náběhová křivka a zmírňování dopadů na průmysl, který zaměstnává hodně lidí.

Kolem evropské elektrobudoucnosti stále panuje spousta otázek, na které se budou odpovědi hledat roky. Ale když přistoupíme na to, že elektromobily jsou jako dopravní prostředky „čisté“ a evropské automobilky se je naučí samy efektivně vyrábět a nebudou v dodávkách klíčových komponentů záviset na Číně, pořád je tu otázka: Kde vzít suroviny na výrobu toho nejdůležitějšího dílu elektroaut – baterií.

Předpokládejme, že se stane to, co avizují experti, a objem kapacity vyrobených baterií pro elektromobily se do roku 2025 více než ztrojnásobí na 500 GWh. Pokud tedy do té doby nedojde k nějakému překotnému technologickému vývoji, bude do baterií zapotřebí téměř trojnásobek současného množství materiálu. Cena baterií přitom tvoří asi třetinu nákladů celého vozu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit