Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Boj o automobilku MAN: raději zavřít, než se spojit s Tatrou?

Automobilka MAN hrozí zavřením závodu v rakouském Steyru, přestože má několik zájemců o jeho koupi, mimo jiné i kopřivnickou Tatru

Boj o automobilku MAN: raději zavřít, než se spojit s Tatrou?
Elektrický nákladní vůz Man | Profimedia.cz

Rakouští odboráři vytáhli do riskantní bitvy. V sázce je budoucnost továrny s více než stoletou tradicí v hornorakouském Steyru, osud 2300 zaměstnanců plus dalších osmi tisíc pracovních míst, která jsou na továrně závislá. Její konec by pro město s 38 tisíci obyvateli znamenal sociální katastrofu. Stejně tak se však může stát, že se závod podaří zachránit a novým vlastníkem se stane Tatra Trucks ze skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada.

Takto lze interpretovat poslední dění kolem rakouského výrobce komponentů ze skupiny MAN, která je součástí koncernu Volkswagen. Výrobce autobusů a trucků se sídlem v Mnichově už před časem oznámil, že rakouskou továrnu plánuje nejpozději do roku 2023 zavřít a výrobu přesunout za levnější pracovní silou do Polska.

Střet kancléřů i oligarchů

O závod ovšem projevilo zájem několik investorů. Mezi nimi konsorcium LGG Industriebeteiligungen kolem lineckého podnikatele Karla Eggera. To má podle rakouských médií vedle zatím nejmenovaných mezinárodních automobilek spolupracovat i s kopřivnickou Tarou. To ale Češi vyvrací. „Upozorňuji, že společnost Tatra Trucks není součástí tohoto konsorcia a nepodílela se na žádné nabídce k převzetí závodu. Platí, že Tatra si váží toho, že je jako možný partner pro závod zmiňována, ale spekulace o převzetí závodu společností Tatra Trucks v tuto chvíli nemají žádný faktický základ,“ reagoval mluvčí Tatry Trucks Andrej Čírtek. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit