Boeing dál pronásleduje smůla: V Atlantě upadlo Boeingu 757 kolo
Letadlo se řadilo do fronty a čekalo na vzlet, když se mu „utrhlo příďové kolo a skutálelo se z kopce“, stojí v předběžné vyšetřovací zprávě. Nikdo ze 184 pasažérů nebyl zraněn. Na začátku ledna upadly jinému Boeingu za letu dveře.
Letadlu Boeing 757 společnosti Delta Air Lines upadlo příďové kolo, když se stroj na mezinárodním letišti v Atlantě připravoval ke startu. Nikdo ze šesti členů posádky ani 184 cestujících nebyl zraněn, uvedl dnes list The Guardian s odkazem na zprávu amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA) o víkendovém incidentu.
Letadlo se řadilo do fronty a čekalo na vzlet, když "se utrhlo příďové kolo a skutálelo se z kopce", uvedla předběžná vyšetřovací zpráva FAA. Stoj měl odletět do kolumbijské Bogoty a společnost Delta uvedla, že cestující byli přepraveni náhradním spojem.
Letadla Boeing 757 mají dvě pneumatiky příďového kola, které jsou umístěné vedle sebe a před letem jsou kontrolovány. Společnost Boeing se k incidentu odmítla vyjádřit a doporučila obrátit se na příslušné aerolinky. FAA uvedl, že pokračuje ve vyšetřování incidentu.
Federální regulační orgány zvýšily kontrolu amerického výrobce letadel poté, co tento měsíc ohlásila nehoda společnost Alaska Airlines. Jejímu novému Boeingu 737 Max 9 za letu odpadl kus trupu v místě, kde výrobce nabízí umístění dalších dveří pro nouzový východ. FAA od té doby doporučil leteckým společnostem provozujícím tento typ letounů, aby zkontrolovaly dveře a zajistily jejich řádné upevnění.
Ve středu generální ředitel společnosti Boeing Dave Calhoun uvedl, že společnost nenechá svá letadla létat, pokud si nebude jistá jejich bezpečností. "Nepustíme do vzduchu letadla, kterým stoprocentně nevěříme," řekl Calhoun novinářům ve Washingtonu, kde se setkal se zákonodárci.
Vzhledem k rostoucím obavám cestujících aktualizovala společnost Kayak, přední internetová cestovní kancelář, filtry, které zákazníkům umožňují vyloučit lety využívající letadla Boeing 737 Max.
Společnost Kayak zavedla filtr letadel již v březnu 2019, ale po incidentu s leteckou společností Alaska Airlines nastavení přepracovala, zviditelnila ho na stránce vyhledávání a přidala možnost rozlišovat mezi letadly 737 Max 8 a Max 9, protože FAA přerušil provoz pouze druhého modelu.