Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Benzin se musí „udotovat“

Jen deset evropských zemí nedotuje nákup elektromobilů. Ke kontroverzní podpoře ekologických aut se letos přidá i Česko

Benzin se musí „udotovat“
Česká dobíjecí infrastruktura je jedna z nejslabších v Evropě. Bez ní ale nezvýší tržní podíl ani dotace na elektromobily. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Dotace při nákupu elektromobilu nebo hybridu do zásuvky představují v Evropě jeden z hlavních způsobů, jimiž se vlády snaží popostrčit nepříliš nadšené řidiče k přechodu na ekologické automobily. V loňském roce nějakou formu příspěvků poskytovalo 17 z 27 zemí Evropské unie.

Většina států, které se sporné podpoře elektromobility brání, leží ve střední a východní Evropě a dosud mezi ně patřilo i Česko. To se letos změní. Plán naší vlády na finanční příspěvky se ­ovšem bude lišit, zatím se týká jen firem.

Ani v západní Evropě ale není přístup k dotacím stejný. Například Dánsko nebo Belgie je zastavily, v Německu nebo ve Švédsku naopak rostou. Dalšími miliardami vlády podporují budování infrastruktury.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit