Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Benzin se musí „udotovat“

Jen deset evropských zemí nedotuje nákup elektromobilů. Ke kontroverzní podpoře ekologických aut se letos přidá i Česko

Benzin se musí „udotovat“
Česká dobíjecí infrastruktura je jedna z nejslabších v Evropě. Bez ní ale nezvýší tržní podíl ani dotace na elektromobily. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Dotace při nákupu elektromobilu nebo hybridu do zásuvky představují v Evropě jeden z hlavních způsobů, jimiž se vlády snaží popostrčit nepříliš nadšené řidiče k přechodu na ekologické automobily. V loňském roce nějakou formu příspěvků poskytovalo 17 z 27 zemí Evropské unie.

Většina států, které se sporné podpoře elektromobility brání, leží ve střední a východní Evropě a dosud mezi ně patřilo i Česko. To se letos změní. Plán naší vlády na finanční příspěvky se ­ovšem bude lišit, zatím se týká jen firem.

Ani v západní Evropě ale není přístup k dotacím stejný. Například Dánsko nebo Belgie je zastavily, v Německu nebo ve Švédsku naopak rostou. Dalšími miliardami vlády podporují budování infrastruktury.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit