Komentář: Cíl udržet globální oteplování na 1,5 °C je naprostá chiméra

Představa Evropy o rychlém snižování globálních emisí není reálná. EU, i když bude dekarbonizovat jako o život, s bídou vykryje indický přírůstek a celý rozvojový svět prostě neutáhne. Planeta se bude oteplovat mnohem rychleji, než kolik se slibovalo v Paříži, asi tak dvakrát, když to dobře dopadne.

Představa Evropy o rychlém snižování globálních emisí není reálná. EU, i když bude dekarbonizovat jako o život, s bídou vykryje indický přírůstek a celý rozvojový svět prostě neutáhne. Planeta se bude oteplovat mnohem rychleji, než kolik se slibovalo v Paříži, asi tak dvakrát, když to dobře dopadne.

Celý článek
0

Přetahovaná s odbory: Volkswagen má nejdražší pracovní sílu mezi automobilkami

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Celý článek
0

Prosincové číslo magazínu Hrot: Nenápadný půvab filantropie i péče o duševní zdraví

Nové číslo magazínu Hrot nabízí pestrý mix témat – efektivní filantropii, péči o duši i tělo, technologické novinky a inspirativní osobnosti. Čekají vás také eseje, komentáře k globálním trendům, tipy na místa s vánoční atmosférou i pohledy na byznys budoucnosti.

Nové číslo magazínu Hrot nabízí pestrý mix témat – efektivní filantropii, péči o duši i tělo, technologické novinky a inspirativní osobnosti. Čekají vás také eseje, komentáře k globálním trendům, tipy na místa s vánoční atmosférou i pohledy na byznys budoucnosti.

Celý článek
0

Až všechno zezelená

Venku mrzne, brzy možná napadne sníh, přesto se Česko začíná pořádně zelenat. Snižování uhlíkové stopy už není tématem jen pro skupinky hysteriků v batikovaných tričkách, ale intenzivně se řeší ve stále větším počtu malých i velkých firem. Má to svou logiku, málokdo chce po sobě nechat vybydlenou a vysušenou planetu, zvlášť když má děti.

Kdo by si ostatně ještě před deseti lety pomyslel, že snižovat svou uhlíkovou stopu budou i tak tradiční a konzervativní obory, jako je třeba finanční sektor. Příkladem může být Komerční banka, jejíž šéf Jan Juchelka plánuje, že do roku 2026 bude jeho společnost uhlíkově neutrální. Už dnes nenajdete v bance skoro žádné na papíru vytištěné periodikum nebo PET lahev. Do firemní fl otily automobilů se kupují zelenější auta a centrálu čeká stěhování do energeticky úspornější budovy.

Zelenání firem a institucí je určitě počin, který si zaslouží pochvalu, těžko ale odhadnout, jak ochotu investovat do toho, aby vypouštěly do světa méně uhlíku a dalších škodlivin, ovlivní současná ekonomická krize.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit