Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Až všechno zezelená

Venku mrzne, brzy možná napadne sníh, přesto se Česko začíná pořádně zelenat. Snižování uhlíkové stopy už není tématem jen pro skupinky hysteriků v batikovaných tričkách, ale intenzivně se řeší ve stále větším počtu malých i velkých firem. Má to svou logiku, málokdo chce po sobě nechat vybydlenou a vysušenou planetu, zvlášť když má děti.

Kdo by si ostatně ještě před deseti lety pomyslel, že snižovat svou uhlíkovou stopu budou i tak tradiční a konzervativní obory, jako je třeba finanční sektor. Příkladem může být Komerční banka, jejíž šéf Jan Juchelka plánuje, že do roku 2026 bude jeho společnost uhlíkově neutrální. Už dnes nenajdete v bance skoro žádné na papíru vytištěné periodikum nebo PET lahev. Do firemní fl otily automobilů se kupují zelenější auta a centrálu čeká stěhování do energeticky úspornější budovy.

Zelenání firem a institucí je určitě počin, který si zaslouží pochvalu, těžko ale odhadnout, jak ochotu investovat do toho, aby vypouštěly do světa méně uhlíku a dalších škodlivin, ovlivní současná ekonomická krize.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit