Slabé portfolio pro Síkelu? Unii jdeme na ruku – a dopadne to takhle

Premiér Petr Fiala si pro Česko vysnil silného eurokomisaře. Portfolio obchodu ale nakonec dostal slovenský diplomat. A jak to bude s českým jádrem, když se klíčovou unijní postavou pro veřejnou podporu stává španělská socialistka a odpůrkyně jaderné energetiky?

Premiér Petr Fiala si pro Česko vysnil silného eurokomisaře. Portfolio obchodu ale nakonec dostal slovenský diplomat. A jak to bude s českým jádrem, když se klíčovou unijní postavou pro veřejnou podporu stává španělská socialistka a odpůrkyně jaderné energetiky?

Celý článek
0

Zákaz frakování. Faktor, který může rozhodnout o novém šéfovi Bílého domu

Donald Trump obviňuje Kamalu Harrisovou, že chce v Americe zavést plošný zákaz frakování. Kandidátka na prezidentku tvrdí, že změnila názor a ukončení těžby ropy a plynu z břidlic už nepožaduje.

Donald Trump obviňuje Kamalu Harrisovou, že chce v Americe zavést plošný zákaz frakování. Kandidátka na prezidentku tvrdí, že změnila názor a ukončení těžby ropy a plynu z břidlic už nepožaduje.

Celý článek
0

FinFocus: Snad nejde o plnění genderových kvót. Komisařku pro startupy nepotřebujeme, je ale dobře, že to EU řeší

Ve speciálním dílu rubriky FinFocus se ptáme venture kapitálových investorů na jejich názor, zda něčemu pomůže nová funkce eurokomisaře pro startupy.

Ve speciálním dílu rubriky FinFocus se ptáme venture kapitálových investorů na jejich názor, zda něčemu pomůže nová funkce eurokomisaře pro startupy.

Celý článek
0

Automobilky pálí rezervy

Problémy s hotovostí mohou pocítit i ti největší. Fiat-Chrysler by vydržel bez tržeb jen čtvrt roku.

Když si přečtete, že Ford, jediný člen detroitské trojky, který se za poslední krize dokázal obejít bez vládní záchrany, se nově financuje dluhopisy s devítiprocentním výnosem, víte, že přišla bída na kozáky.

Není divu. Výroba aut je z hlediska ziskových marží dlouhodobě všechno, jen ne atraktivní byznys, požadavky na ekologii neuvěřitelně zvedly potřebu investic do nových technologií, do oboru se tlačí konkurence a teď ještě tohle. Zavřené montážní závody, zavřené fabriky subdodavatelů, narušené dodavatelské řetězce a hlavně kolaps spotřebitelské poptávky testují, co automobilky vydrží. 

The Economist přinesl tabulku, v níž je odhad hotovostní rezervy pro případ kompletního zastavení výroby. Jasně ukazuje, že z velkých značek jsou nejvíc „v pohodě“ ty německé, přičemž překvapivě dobrou bramborovou medaili drží francouzský PSA.

 

Kdo chce hledat, čí je to zásluha, že Peugeot-Citroën-Opel, kdysi prodělávající peníze jako na běžícím pásu, vydrží bez eura nových tržeb sedm měsíců, pak je to nepochybně díky šéfovi PSA Carlosu Tavaresovi, který ořezal fixní náklady a přišel s modely, které si lidé kupovali. To bylo před koronavirem.

Budeme velmi zvědavi, o čem si budou kapitáni německých automobilek 5. května povídat s kancléřkou Angelou Merkelovou. Šrotovné podruhé za deset let? A že by někdo sebral odvahu a řekl, že vymáhat pokuty za překročení emisních limitů v této době není nápad nejbystřejšího jitra? Uvidíme a budeme informovat.