Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Apple oživuje projekt elektromobilu. Chystá přelomový design baterie

Technologický gigant plánuje výrobu vlastních elektromobilů. První chce uvést na trh v roce 2024.

Apple oživuje projekt elektromobilu. Chystá přelomový design baterie
Šéf společnosti Apple Tim Cook | Profimedia.cz

Americká technologická společnost, která je známá především svými iPhony, se po odkladu vrací k projektu vlastního autonomního elektromobilu. Pokud půjde vše podle plánu, hodlá jej zákazníkům nabízet už za čtyři roky.

Zda však všechno půjde podle plánu, je velká otázka. Apple se totiž touto cestou vydal už v roce 2014, kdy spustil takzvaný Project Titan. Ambiciózní plány ale brzy přehodnotil, přebobtnalý tým postupně značně osekal a dál se soustředil především na vývoj softwaru. Loni bylo z projektu odvoláno 190 lidí.

V posledních měsících však došlo k jeho oživení a nyní má Apple už znovu vysoké cíle. Sice je ještě nepublikoval veřejně, agentuře Reuters je ale přiblížily dva nejmenované zdroje obeznámené se strategií firmy.

Apple by chtěl vlastní vozidlo uvést na trh už v roce 2024. Jeho hlavním trumfem má být přelomový design baterií, který výrazně sníží jejich cenu a zároveň zvýší dojezd elektromobilů po nabití. „Je to zase vyšší úroveň. Něco jako když poprvé představili iPhone,“ okomentoval vývoj nové baterie jeden ze zdrojů.

Americký výrobce plánuje použít specifický design „monočlánku“, který zvětší objem jednotlivých článků v baterii. Dovnitř by se tak mělo vejít více aktivního materiálu, což zvýší dojezd vozů.

Apple sice už má vybudovaný určitý základ, přesto se tak rychlý vývoj vozu a jeho brzké uvedení na trh zdají i na jeho poměry jako těžko proveditelný úkol. „Jestli na světě existuje nějaká firma, která to dokáže, tak je to Apple. Na druhou stranu to je prostě něco jiného než vyrobit mobil,“ řekl Reuters jeden ze zdrojů, který dříve v projektu Titan působil.

Další překážkou pro plány společnosti Apple je samozřejmě pandemie covidu-19. Apple totiž není závislý jen sám na sobě, ale i na složitém dodavatelském řetězci, který by mohl uvedení nového vozu na trh posunout na rok 2025, případně ještě déle.