Globální investiční kanonáda Saúdské Arábie končí, tamní fond PIF bude aktivní na domácí půdě

Saúdskoarabský státní investiční fond (PIF) plánuje razantně omezit podíl svých mezinárodních investic a ukončit období multimiliardových globálních výdajů.

Saúdskoarabský státní investiční fond (PIF) plánuje razantně omezit podíl svých mezinárodních investic a ukončit období multimiliardových globálních výdajů.

Celý článek
0

Komentář: V případě, že Čína napadne Tchaj-wan, dojde ke globální krizi velkého rozměru

Finanční krize v roce 2008 by byla ve srovnání s děním okolo Tchaj-wanu jen „slabým čajíčkem“, píše ekonom Kryštof Míšek.

Finanční krize v roce 2008 by byla ve srovnání s děním okolo Tchaj-wanu jen „slabým čajíčkem“, píše ekonom Kryštof Míšek.

Celý článek
0

Komentář: Skrytá hrozba pro Evropu. Levná IoT zařízení z Asie jsou tikající bomba

Používané taktiky, jako je vkládání výbušnin a přepadávání dodavatelských řetězců, nejsou zcela nové. I tak to vyvolává obavy ohledně bezpečnosti osobních zařízení a možností jejich zneužití k budoucím útokům, píše expert na kyberbezpečnost Jan Bufka.

Používané taktiky, jako je vkládání výbušnin a přepadávání dodavatelských řetězců, nejsou zcela nové. I tak to vyvolává obavy ohledně bezpečnosti osobních zařízení a možností jejich zneužití k budoucím útokům, píše expert na kyberbezpečnost Jan Bufka.

Celý článek
0

Apple oživuje projekt elektromobilu. Chystá přelomový design baterie

Technologický gigant plánuje výrobu vlastních elektromobilů. První chce uvést na trh v roce 2024.

Apple oživuje projekt elektromobilu. Chystá přelomový design baterie
Šéf společnosti Apple Tim Cook | Profimedia.cz

Americká technologická společnost, která je známá především svými iPhony, se po odkladu vrací k projektu vlastního autonomního elektromobilu. Pokud půjde vše podle plánu, hodlá jej zákazníkům nabízet už za čtyři roky.

Zda však všechno půjde podle plánu, je velká otázka. Apple se totiž touto cestou vydal už v roce 2014, kdy spustil takzvaný Project Titan. Ambiciózní plány ale brzy přehodnotil, přebobtnalý tým postupně značně osekal a dál se soustředil především na vývoj softwaru. Loni bylo z projektu odvoláno 190 lidí.

V posledních měsících však došlo k jeho oživení a nyní má Apple už znovu vysoké cíle. Sice je ještě nepublikoval veřejně, agentuře Reuters je ale přiblížily dva nejmenované zdroje obeznámené se strategií firmy.

Apple by chtěl vlastní vozidlo uvést na trh už v roce 2024. Jeho hlavním trumfem má být přelomový design baterií, který výrazně sníží jejich cenu a zároveň zvýší dojezd elektromobilů po nabití. „Je to zase vyšší úroveň. Něco jako když poprvé představili iPhone,“ okomentoval vývoj nové baterie jeden ze zdrojů.

Americký výrobce plánuje použít specifický design „monočlánku“, který zvětší objem jednotlivých článků v baterii. Dovnitř by se tak mělo vejít více aktivního materiálu, což zvýší dojezd vozů.

Apple sice už má vybudovaný určitý základ, přesto se tak rychlý vývoj vozu a jeho brzké uvedení na trh zdají i na jeho poměry jako těžko proveditelný úkol. „Jestli na světě existuje nějaká firma, která to dokáže, tak je to Apple. Na druhou stranu to je prostě něco jiného než vyrobit mobil,“ řekl Reuters jeden ze zdrojů, který dříve v projektu Titan působil.

Další překážkou pro plány společnosti Apple je samozřejmě pandemie covidu-19. Apple totiž není závislý jen sám na sobě, ale i na složitém dodavatelském řetězci, který by mohl uvedení nového vozu na trh posunout na rok 2025, případně ještě déle.