Amazon Prime Day 2024: Slevové šílenství na elektroniku, oblečení a školní potřeby
Podle nejnovějších projekcí analytické firmy Adobe Analytics se očekává, že letošní dvoudenní nákupní akce Amazon Prime Day dosáhne rekordních tržeb ve výši 14 miliard dolarů. To by představovalo nárůst o 10,5 procenta oproti loňskému roku.
Amazon zahájil tuto populární akci před deseti lety a od té doby se stala významnou událostí v maloobchodním kalendáři. Prime Day nyní tvoří jedno až dvě procenta celkových globálních tržeb Amazonu.
Letos globální gigant posunul datum konání o pět dní zpět a začal s propagací nabídek již začátkem července. Zaměřuje se především na oblečení, školní potřeby, wellness produkty a elektroniku.
Vivek Pandya, hlavní analytik Adobe, komentuje pro Reuters: „Očekáváme opravdu silnou dynamiku pro akci typu zpět do školy. Zákazníci jsou nyní ochotnější utrácet a začali využívat Prime Day jako příležitost k nákupům pro žáky.“
Adobe předpovídá, že první den akce by mohl přinést tržby ve výši 7,1 miliardy dolarů, což by bylo o 11,3 procenta více než loni. Druhý den by pak mohl dosáhnout 6,9 miliardy dolarů, s nárůstem 9,2 procenta.
Očekávané slevy se pohybují od 22 procent na elektroniku, přes 20 procent na oblečení, 17 procent na domácí potřeby a nábytek, až po 11 procent na sportovní potřeby.
Prime Day má významný dopad i na konkurenci. Retaileři jako Walmart a Target reagují vlastními slevovými akcemi ve snaze získat část z předpokládaných 38,8 miliardy dolarů, které Američané letos utratí za školní potřeby.
Tato nákupní událost tak efektivně proměnila červenec, tradičně pomalejší období pro maloobchod, v důležitou sezónu slev a nákupů, zejména v kategorii zboží pro školu a vysokoškolské koleje.