Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Prodej Aera bude hotov v létě, věří v Pentě

Rok poté, co skupina Penta oznámila prodej Aera Vodochody, nepřehledný proces nabírá nový vítr. Po změně obsazení u maďarského kupce má být hotovo do začátku léta.

Prodej Aera bude hotov v létě, věří v Pentě
L-39NG je moderní cvičný podzvukový letoun, nástupce legendárního albatrosu, který má tradiční fabrice z Odoleny Vody zajistit budoucnost. První letouny chce koupit Vietnam, Senegal, Česko a Maďarsko. | Tomáš Novák týdeník HROT

Je to zhruba rok, co investiční skupina Penta Investments oznámila prodej tradičního českého výrobce letadel Aero Vodochody maďarsko-českému konsorciu lobbisty Andráse Tombora a tuzemského Omnipolu. Avšak věci nešly zdaleka tak hladce, jak se ještě loni v létě zdálo. Kupcům se dlouho nedařilo zajistit financování tohoto složitého a politicky citlivého obchodu.  

Situace je nadále značně nepřehledná, přesto se zdá, že události nabírají v posledních týdnech nový spád. Jedním z náznaků může být nedávná návštěva zástupců Maďarské rozvojové banky. O týden později zase v Budapešti jednali šéfové Penty. Zástupci skupiny sice stále hovoří v náznacích, přesto ve svých vyjádřeních přidali na optimismu. 

„Události posledních dní jen dokládají, že se prodej konečně dostal do závěrečné fáze. Návštěva maďarského partnera v Aeru dopadla podle očekávání, jedny z posledních detailů se podařilo vyřešit Pentě v pondělí v Budapešti. Closing předpokládáme do začátku léta,“ uvedl na otázky Hrotu mluvčí skupiny Ivo Mravinac.

O jaké detaily šlo a co přesně bylo důvodem několikaměsíčních průtahů, ale podrobněji ani on komentovat nechtěl. Sdílnější nebyl ani v otázce na nedávnou maďarskou návštěvu. Kdo přesně se prohlídky firmy i demonstrace letových schopností nového L-39NG účastnil, tak není jasné. 

Podle informací Hrotu se nicméně případ po měsících stagnace dal znovu do pohybu a klíčové pro to byly dílčí změny v obsazení složité transakce. Aktuálně si maďarská strana opakuje některé části due diligence a ověřuje poslední hospodářská data. A místo Tombora se na scéně objevili jiní, dost možná mocnější hráči.

Článek o peripetiích kolem prodeje tradičního výrobce Aero Vodochody a aktuálním dění čtěte v novém vydání týdeníku Hrot, které vychází 3. května.