Adidas stahuje reklamní kampaň s Bellou Hadid po kritice z Izraele
Sportovní gigant Adidas se ocitl v centru dění poté, co do své nejnovější reklamní kampaně zařadil modelku Bellu Hadid. Kampaň, propagující boty SL72, vyvolala ostrou kritiku ze strany izraelského vládního úřadu, což vedlo společnost k rychlému stažení reklam a přehodnocení celé kampaně.
šéfredaktor
Boty SL72, které byly poprvé představeny na olympiádě v Mnichově v roce 1972, nesou tragickou historickou souvislost. Během těchto her palestinská militantní skupina Černé září zaútočila na izraelskou olympijskou výpravu, což vedlo k smrti 11 izraelských sportovců.
Izraelský vládní účet na sociální síti X ostře kritizoval volbu Belly Hadid jako tváře kampaně. "Hádejte, kdo je tváří jejich kampaně? Bella Hadid, modelka, která má historii šíření antisemitismu a vyzývání k násilí proti Izraelcům a Židům," zněl příspěvek zveřejněný ve čtvrtek.
Hadid, jejíž otec je palestinského původu, je známá svou hlasitou podporou Palestiny, zejména během současného konfliktu mezi Izraelem a Hamásem. Její postoje v minulosti vyvolaly kontroverze a polarizovaly veřejné mínění.
Adidas reagoval na kritiku velmi rychle. V pátek společnost stáhla reklamy s Hadid a oznámila, že "reviduje zbytek kampaně".