Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Život v uzavřené smyčce. Číňané vyšli do ulic, nekonečných lockdownů mají plné zuby

Čínské protesty proti lockdownům jsou největším nebezpečím, jež Si Ťin-pchinga v čele státu potkalo

Život v uzavřené smyčce. Číňané vyšli do ulic, nekonečných lockdownů mají plné zuby
Za normálních okolností v Číně probíhá v kteroukoli chvíli nějaký místní protest. Tyto protesty se však nedostávají do všeobecného povědomí, protože jsou bytostně místní povahy. Tentokrát se však protesty zaměřily na protipandemická opatření – a jejich autory. A to je pro čínské vedení nepříjemný a nečekaný problém. | Profimedia.cz

Teoreticky vzato je uzavřená smyčka coby protipandemické opatření docela prima vynález. Vezmete skupinu lidí a necháte je fungovat tak, aby se nesetkali s nikým zvenčí. V normálním světě – ve Filadelfii, Bergenu nebo ve Strakonicích – se to zařizuje obtížně, protože účastníkům (jak to říci jinak – náplni?) smyčky je to krajně nepohodlné, a tudíž neoblíbené. Pokud jste ale šéf čínských komunistů a jste zvyklý přemýšlet o lidech jako o položkách, není to takový problém: nařídíte to, a tedy to tak je, protože tak už je svět zařízen.

Čínský vůdce Si Ťin-pching a jeho lidé ten systém úspěšně použili během letošních zimních olympijských her v Pekingu. Jejich účastníci se skutečně s lidmi z okolního světa potkávali jen minimálně, takže testy mezi nimi odhalily pouze 68 případů nákazy. „Protipandemická opatření na hrách v Pekingu představovala výzvy, ale ukázala, že je možné na velkých mezinárodních akcích udržet omikron na uzdě,“ napsal k tomu tehdy americký časopis Time. Dnes jeho obdiv nad uzavřenými smyčkami sdílí málokdo – a nejméně ze všeho Číňané sami.

„Nejsem stroj!“

Když letos na podzim začal koronavirus znovu nabírat na síle (ve smyslu počtu nakažených), rozhodli Si a spol., že některá obzvlášť důležitá napadená místa prostě obeženou, nejen obrazně řečeno, ostnatým drátem a vytvoří nové uzavřené smyčky. Jedna z nich tak vznikla ve středočínském osmimilionovém městě Čeng-čou. Sídlí v něm tovární komplex Foxconnu, který vyrábí iPhony pro americký Apple. Foxconn je tchajwanská firma, ale zároveň je v komunistické Číně největším soukromým zaměstnavatelem; bylo tedy třeba nějak zajistit pokračování výroby. (Apple i tak odhaduje, že kvůli opatření a následným nepokojům přijde o šest milionů iPhonů Pro.)

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit