Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Zelená Evropa a malárie v Praze

Ochraňovat životní prostředí, snižovat svou vlastní uhlíkovou stopu by se měl snažit každý z nás. Pokud bude lidstvo pokračovat v bezhlavém drancování přírodních zdrojů a vypouštění milionů tun emisí do atmosféry, patrně poškodí planetu tak, že ji po něm už nikdo nedá dohromady. Vše se ale má dělat s rozmyslem, obzvlášť tak důležité věci, jako je bezesporu ochrana zeměkoule.

Právě ten patrně chyběl Evropské komisi, když připravovala itinerář, jak dovést Unii k uhlíkové neutralitě, s názvem Fit for 55. Z Evropy se má podle velikášských plánů Bruselu stát celosvětový lídr v boji proti klimatickým změnám a inspirace pro ostatní státy. Pro občany Unie ale všechno může skončit velikou blamáží, například zdražováním energií, potravin a snižováním životní úrovně. Pro evropský průmysl pak totální ztrátou konkurenceschopnosti. A to je jen výčet několika negativních dopadů, které velikášské plány Bruselu mohou způsobit. Nechceme v Hrotu bojovat proti budování nízkouhlíkové ekonomiky, jen si myslíme, že tak důležité plány a rozhodnutí, které zásadním způsobem ovlivní veškeré dění v Evropě, je třeba dělat s mnohem větší rozvahou a na základě skutečných argumentů. Ne přes sílu jen z aktivistického rozhodnutí několika bruselských úředníků, kteří jsou na míle vzdáleni od reality. Každopádně je to téma nesmírně důležité, a tak jsme mu v novém Hrotu věnovali ještě více prostoru, než je obvyklé. Argumentů, proč přijímáme Fit for 55 s jistou zdrženlivostí, v našich textech najdete jistě dost.

I když to podle obsahu médií vypadá, že se ve světě dějí v posledních dnech jen tři události, tedy již zmíněný bruselský plán, covid a olympiáda, děje se toho mnohem víc a některé příběhy by neměly zapadnout. Zajímavé věci se odehrály na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže od doby, co jej nově vede Petr Mlsna. Zatím se jedná o zdánlivě malý případ dvou firem, u kterých ÚOHS odhalil kartel v zakázce pro Správu železnic. Antimonopolní úřad ale historicky poprvé udělil jednomu z hříšníků dvouletou stopku pro účast ve veřejných zakázkách. A vypadá to, že v tomto trendu hodlá pokračovat i v dalších případech. Brzy se dočkáme i mnohem větších ryb.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit