Kreml: Sankce na Gazprombank jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska

Nové sankce vůči ruskému finančnímu ústavu Gazprombank, které ve čtvrtek oznámily Spojené státy, jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska. Oznámil to dnes Kreml, podle kterého ale Moskva nalezne řešení a se situací si poradí. Sankce brání ruské bance provádět jakékoliv nové transakce, které souvisejí s energiemi a které se dotýkají amerického finančního systému. Také jí zakazují obchodovat s Američany a zmrazují aktiva, která má banka ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters.

Nové sankce vůči ruskému finančnímu ústavu Gazprombank, které ve čtvrtek oznámily Spojené státy, jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska. Oznámil to dnes Kreml, podle kterého ale Moskva nalezne řešení a se situací si poradí. Sankce brání ruské bance provádět jakékoliv nové transakce, které souvisejí s energiemi a které se dotýkají amerického finančního systému. Také jí zakazují obchodovat s Američany a zmrazují aktiva, která má banka ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters.

Celý článek
0

Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Vodík dorazil na české koleje

Cestující se poprvé v Česku mohli svézt vlakem s vodíkovým pohonem

Vodík dorazil na české koleje
Vodíkový vlak Coradia iLint od výrobce Alstom poprvé v Česku | foto Tomáš Turek, týdeník HROT

Minulé úterý by mohlo vejít do historie jako zlomové datum v české dopravě. Nebo se také ukázat jako jedna ze slepých vývojových větví při hledání čisté mobility. V rámci předváděcí jízdy se totiž cestující mohli poprvé svézt z Prahy do Mníšku pod Brdy soupravou Coradia iLint od výrobce Alstom. Ta nevyužívá pro pohon obvyklý diesel či elektřinu, nýbrž vodík.

Na lehký plyn Evropa nejen v dopravě hodně sází, zda se nakonec prosadí, nelze však v tuto chvíli s jistotou říct. V cestě vodíku stojí nedořešená legislativa, stejně jako neexistující infrastruktura. Palivo pro předváděcí soupravu zajišťovala mobilní plnička společnosti Air Products, což však není řešení do běžného provozu.

Vodík dorazil na české koleje

Premiéry vodíkového vlaku na českých kolejích se účastnil i ministr dopravy Martin Kupka Vodíkový vlak Coradia iLint od výrobce Alstom Vodíkový vlak Coradia iLint od výrobce Alstom Vodíkový vlak Coradia iLint od výrobce Alstom+2

Podle ministra dopravy Martina Kupky by se bezemisní vodíkový pohon přesto mohl uplatnit coby alternativa dieselových lokomotiv na neelektrifikovaných tratích. Podle expertů je reálné, že by se do standardního provozu mohly soupravy dostat do pěti let. „Náš odhad je, že vozidla by mohla být v autorizovaném provozním modelu v rozmezí let 2027 až 2030,“ prohlásil šéf Výzkumného ústavu železničního Martin Bělčík.