Zdravotnictví v propasti. „Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

U Ostravy vzniká největší logistický uzel ve střední Evropě

Český a rakouský kapitál stojí za obřím logistickým projektem v sousedství letiště v Mošnově. Tento týden se zde začíná stavět terminál kombinované dopravy za 750 milionů. 

U Ostravy vzniká největší logistický uzel ve střední Evropě
Projekt Ostrava Airport Multimodal Park

Po dvanácti letech spekulací a příprav se na bývalém vojenském areálu konečně začíná stavět dopravní logistický uzel, takzvaný terminál kombinované dopravy. V areálu Ostrava Airport Multimodal Park (OAMP) v průmyslové zóně Mošnov tak bylo začátkem v pondělí 13. září hodně živo. Terminál má pomoci k přesunu nákladní dopravy ze silnice na železnici a také výrazně přispět k rozvoji místního Letiště Leoše Janáčka. 

Kromě byznysu si okamžik slávy, který by měl zásadním způsobem rozhýbat ekonomiku zdejšího regionu, nenechali ujít ani místní politici. „Vážíme si každého investora, který se v Moravskoslezském kraji rozhodne podnikat. Proto mě těší, že se mošnovská průmyslová zóna obohatí o nový terminál kombinované dopravy, který podnikatelům pomůže plnit jejich představy. Úspěšné podnikání totiž ve výsledku napomáhá  zvyšovat životní úroveň v regionu a tím pádem i spokojenost jeho obyvatel,“ neskrýval nadšení hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Zdejší průmyslový park už několik let buduje tuzemský developer Concens Investments. Za ním stojí Marek Galvas, byznysmen a dlouholetý spojenec skupiny J&T, a podnikatel Petr Kalina. Doposud se zde proinvestovaly zhruba dvě miliardy korun. Další fází je vybudování právě přepravního terminálu za 750 milionů korun, který následně převezme rakouská společnost Innofreight, která je předním hráčem v logistických službách pro železniční nákladní dopravu v Evropě. 

„Projekt Ostrava Airport Multimodal Park od samého počátku vnímáme jako příležitost vytvořit  prémiovou průmyslovou nemovitost s přidanou hodnotou pro budoucí nájemce. Terminál  kombinované dopravy bude ve spojení se skladovací a výrobní kapacitou v Mošnově ve středoevropském měřítku zcela unikátní," pochvaluje si Petr Kalina, předseda představenstva a menšinový vlastník Concens Investments.

V další fázi by pak zde měly vyrůst další haly za zhruba 1,5 miliardy korun. Nyní se park rozkládá na ploše 52 hektarů a po dokončení  výstavby bude zahrnovat více než 234 tisíc metrů čtverečních skladových, výrobních a kancelářských ploch. V současné době jsou v provozu tři haly, které využívají firmy jako Central Warehouse Solutions, Continental Barum, DHL, Geis, či Hyundai  Glovis.