Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

Týden v médiích VII

Týden v médiích VII
Didier Stoessel, generální ředitel CME a investiční ředitel PPF, a Dušan Švalek (vpravo), provozní ředitel CME, na setkání s novináři. | foto TV Nova

O vedení ČT se utká osm mužů

Rada České televize zveřejnila seznam kandidátů na generálního ředitele tohoto veřejnoprávního média. Z celkového počtu třinácti zájemců pět nesplnilo předem stanovená kritéria, proto byli z výběrového řízení vyřazeni. Byli to Alena Dlabačová, Antonín Dopita, Jana Hochmannová, Jiří Roupa a Pavel Zítko. O funkci se tak mohou utkat – v abecedním pořadí – Ondřej Cón, Petr Dvořák, Pavel Hřídel, Martin Konrád, Jiří František Potužník, Jan Souček, Jan Štern a Ondřej Vrbík.

Dvořák je současným šéfem ČT, o mandát se uchází už potřetí (poprvé byl zvolen v roce 2011, podruhé v roce 2017). Souček je od roku 2014 ředitelem brněnského studia ČT. Potužník býval zahraničním zpravodajem ČT v Bruselu. Štern je dlouholetým producentem pořadů ČT. Konrád v minulosti řídil komerční televizi Prima, ve finále minulé volby ho Dvořák porazil v poměru hlasů tehdejších radních 15 : 0. 

Internetová reklama vzrostla o pětinu

Výdaje na internetovou reklamu v Česku v loňském roce meziročně vzrostly o osmnáct procent, uvedlo Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) na základě výzkumu inzertních výkonů, který si nechalo provést od agentury Median. Výzkum probíhal letos v lednu a únoru a zapojili se do něj internetoví provozovatelé, mediál­ní, digitální a specializované agentury, reklamní síť i přímí inzerenti. Na růstu se podílela display reklama (meziročně vzrostla o 23 procent) a reklama ve vyhledávání (plus devět procent), naopak reklama v katalozích a řádková inzerce poklesly souhrnně o devět procent.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit