Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Strach na silnici

Více než čtyřicet procent Pražanů se necítí bezpečně na silnicích ve svém městě

Strach na silnici
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník Hrot

Ukázal to evropský průzkum společnosti Cyclomedia, která se specializuje na digitální vizualizaci veřejného prostoru. Ve srovnání s jinými metropolemi jsou na tom ve vnímání dopravní bezpečnosti hůře jen tři města na jihu Evropy: Milán, Řím a Istanbul. Naopak nejlépe skončil estonský Tallin.

Mezi dalšími úspěšnými metropolemi bylo také Oslo, Varšava nebo Helsinky. Pražanům ve městě vadí zejména nepřehledné křižovatky, asi polovina obyvatel se nejrizikovějším místům dokonce někdy úmyslně vyhne a raději si cestu prodlouží. Roste také nespokojenost s elektrokoly a elektrokoloběžkami. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit