Sportovci od monitorů. Zájem o esport v době covidu ještě sílí
Zájem o esporty roste dvouciferným tempem už několik let. Letošní jaro a zrušené tradiční soutěže jejich popularitu ještě zvýšily.
Nevypadají jako úplně běžní sportovci. Podmínkou výhry není skvělá kondička ani vytrénovaná postava. Přesto souboje profesionálních hráčů počítačových her sledují stovky milionů lidí po celém světě. V esportech se také točí stále více peněz. Podle odhadů to letos bude celosvětově více než 1,3 miliardy dolarů. Americká banka Goldman Sachs ve své analýze předpovídá, že se tato částka v roce 2022 více než zdvojnásobí na skoro tři miliardy. Oproti nejpopulárnějším tradičním sportům sice pořád zaostávají (pro srovnání, například tržby v evropském fotbalu dosahují v přepočtu přes 30 miliard dolarů), zajímavé je ale tempo růstu.
Esporty jsou navíc jednou z mála oblastí, které neochromila pandemie čínské chřipky. A to dokonce ani v jarní horké fázi, kdy si nucenou přestávkou prošly prakticky všechny tradiční sporty. „Pandemie koronaviru napáchala škody v klasickém sportování a naopak zviditelnila veškeré online sporty a soutěže, které mohly pokračovat ve virtuální formě i po zavedení vládních restrikcí,“ vysvětluje analytik poradenské společnosti Deloitte Filip Mikel.
Publikum esportů tedy neustále roste a to na sebe nabaluje další peníze. „Láká investory, je to pro ně nová marketingová i investiční příležitost. Pro organizátory lig a akcí esportů to znamená, že mohou spolupracovat s finančně silnými partnery napříč různými segmenty, tedy i mimo sportovní oblast,“ dodává další specialista na esport z Deloittu Matúš Tutko. Česko má ale jako obvykle za světem trochu ztrátu.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot