Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Sport ztrácí sponzory. Letos přijde o 17 miliard dolarů

Sponzorské příjmy ve sportovním odvětví klesnou o 37 procent. Propad by však neměl trvat dlouho.

Sport ztrácí sponzory. Letos přijde o 17 miliard dolarů
ilustrační foto | Profimedia.cz

Pozastavené soutěže a odložení velkých akcí – například Olympijských her či mistrovství Evropy ve fotbale – se tvrdě promítne do sportovního byznysu. Podle prognózy agentury Two Circles by se sponzorské výdaje na sport měly propadnout z loňských 46,1 miliardy dolarů (1,16 bilionu korun) na 28,9 miliard v letošním roce. Půjde tak o pokles ve výši 37 procent.

„Vzhledem k tomu, že sport se v březnu celosvětově zastavil, byla hodnota, kterou mohl svým partnerům nabídnout, omezena," uvedl výkonný ředitel Two Circles Gareth Balch. „Do podpisu nových smluv se promítlo i snižování nákladů v odvětvích, která do sponzoringu sportu významně investují," dodal.

Tradičně nejvíce do propagace své značky ve sportu investují firmy ze sektoru finančních služeb. Jen loni šlo o částku 12,6 miliardy dolarů, která by se letos podle prognózy měla snížit o 45 procent na necelých sedm miliard. Propad výdajů dokonce o 55 procent se očekává u automobilek, které jsou v útratách na sportovní sponzoring na druhém místě. U aerolinek, dalšího tradičního sponzora, pak může být výpadek ještě vyšší.

Podle autorů studie by se však sportovní byznys nemusel v problémech potácet dlouhou dobu. Pokud se bude dál vyvíjet na poli digitalizace a zachytí nové trendy, mohl by v době postkoronavirové dokonce dobře prosperovat. „Jako marketingová platforma, která oslovuje vášnivé a citově angažované publikum, nemá sportovní sponzoring konkurenci," tvrdí Balch.

Kromě výpadku ze sponzorských smluv budou muset jednotlivé sporty sčítat i další ztráty, například spojené s prázdnými hledišti.

Pomoci by jim naopak mohl obrovský zájem veřejnosti po obnovení sportovních aktivit. Předzvěstí už bylo první kolo po restartu německé fotbalové Bundesligy, které vyvolalo obrovský mezinárodní zájem, na tamní poměry rekordní. Jen v USA byla například u utkání Dortmund-Schalke na televizní stanici Fox Sports sledovanost oproti poslednímu předchozímu odvysílanému utkání v březnu o 725 procent vyšší.